Matchmaker

• 29 juni 2011
  • 8 reacties
  • 1173 Bekeken

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen en nu zag ik op internet een "matchmaker". Op basis van een aantal vragen werd een laptopadvies gegeven die het best bij je zou passen. Zou een verzekeringsmatchmaker ook iets zijn om on-line je verzekeringspakket, gebaseerd op je leefomstandigheid, samen te stellen? Ik vond het wel heel handig bij de laptops..

8 reacties

Hallo Marinus, hopeijk werk je nog bij FBTO.......want de vraag is al ietwat gedateerd.

Juist "ouwe koeien" wilde ik niet uit de sloot halen, maar het briljante verzekerings-matchmaker-idee kwam misschien te vroeg op het forum. De vergelijkings-aanbiedingen waren toen nog in de trendwording. Helaas blijven die steken op prijsvergelijken en is er voor de consument geen sprake van een match-keuze, alleen maar van de goedkoopste. Deze sites worden ook niet voor kwaliteit betaald, maar voor het  afsluiten van verzekeringen, waarbij het worst is welke verzekering gekozen wordt.
Dit match-idee is nù absoluut rijp voor de volgende generatie keuzehulp. Ik hoop, dat de adviseurs uit de branche die momenteel dagelijks ontslagen worden spirit genoeg hebben om samen zo'n match-machine op poten te zetten.
Of heb je zelf een ander idee hierover?

Ik zie technisch geen groot verschil tussen een matchmaker bij laptops, partner zoeken, een auto selecteren of een verzekering samenstellen.
Het lijkt me echt een winstbrengende uitdaging voor Achmea als de grote verzekeraarsmoeder, om hiermede het behaalde match-resultaat naar de eigen dochterverzekeraars te kunnen doorgeven. De ontwikkelingskosten samen delen en de klanten ook, houdt scherp en.........zet de concurenten buiten spel!!!
Heeft Achmea of een dochter hierover een idee?
VERVOLG -  Match -idee. Achmea als mogelijke mede-ontwikkelaar............

Achmea, zoals hieronder te lezen, behoort tot de voorlopers van het ontwikkelen en gebruiken van de "fraude-match" met de naam FACTS. Het zou dus een "eitje" moeten zijn om de wensen van Marinus, hansje en alle andere consumenten m.b.t. een verzekerings-matchmachine in een klantvriendelijke consumentenservice om te kunnen zetten. FBTO heeft de vraag uit het vorige jaar! van Marinus mee kunnen lezen en hopelijk in de Achmea-ideeënbus gedaan, want dat was toch de opzet van Onderling.nl. Luisteren naar de klanten en dit intern omzetten.
Maar.......zal Achmea de concurrentie überhaupt aangaan met Independer.nl waarin zij zelf een meerderheid heeft?

Dan kan het zijn, dat het hele ontwikkelingsfeestje niet door gaat.........maar misschien zijn  de nunnog slapende concurrenten op een idee gebracht.

De gebruiker zit op een verzekeringsmatchsysteem te wachten.

Gebruikers over Facts! - Ht Programma voor de Registratie van Incidenten en Gebeurtenissen
Ideeënbus.

Op het Independerforum heb ik zojuist de vraag gezet, waarom Independer niet naar het matchmakerprincipe werkt....

Matchmaker voor verzekeringen - Independer.nl
Hallo Hansje,

Marinus is niet meer als moderator aanwezig op Onderling.nl.
Ik heb intern om een reactie op het idee van een ´verzekeringsmatchsysteem´ gevraagd.
Hier komen we zo snel mogelijk op terug!
Hallo Leah,

Daar was ik al bang voor en heb inmiddels het thema ook verder uitgewerkt op een nieuwe topic. Misschien kunnen we samen de reacties daar verder discussieren? Ik heb ook reacties gevraagd van Independer, ANWB, NRC, Consumentenbond, KKV en enkele verzekeraars direct. De antwoorden worden geplaatst op:

https://forum.onderling.nl/huiskamer-3/direct-writer-zoek-zelf-maar-verzekeringen-521/
Badge +2
Hansje,

Het matchmaker idee is zeker een belangrijke vervolgstap. Door middels van slimme vragen te stellen op een intuitieve manier je eigen verzekeringen sluiten is ook zeker iets waar FBTO naar aan het kijken is. Op de achtergrond zijn we hier al wel mee bezig. Over de vorm en op wat voor termijn dit een gezicht gaat krijgen kan ik nog niet zeggen. Gewoonweg omdat dit nog niet bekend is. Zodra er meer duidelijkheid komt laat ik dit weten!
Hansje,

Het matchmaker idee is zeker een belangrijke vervolgstap. Door middels van slimme vragen te stellen op een intuitieve manier je eigen verzekeringen sluiten is ook zeker iets waar FBTO naar aan het kijken is. Op de achtergrond zijn we hier al wel mee bezig. Over de vorm en op wat voor termijn dit een gezicht gaat krijgen kan ik nog niet zeggen. Gewoonweg omdat dit nog niet bekend is. Zodra er meer duidelijkheid komt laat ik dit weten!

Dat wordt ook de hoogste tijd, want het is al twee óver twaalf.....

1-Verkeerd éénzijdig verdienstmodel van de vergelijkingssites
2-Klant-centraal-principe niet toegepast, maar product centraal!
3-Competentieverlies van álle verzekeraars
4-Verwarring bij de consumenten en toenemende ontevredenheid
5-Toename van éénzijdige reclame (vooral zorgreclame)
6-Steeds meer vragen op fora i.p.v. bij verzekeringsmaatschappijen

Bewijs,dat ik hier niet alleen sta te "roepen"..........sites deugen niet:

http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2012/informatie-zorgverzekeraars-doolhof/
@Marinus. Zie zojuist, dat je ingelogd bent en wil je erop wijzen, dat jouw oorspronkelijke Topic nog heel wat voeten in de aarde heeft gehad, voor zover je het niet meer hebt vervolgd (je zou geen moderator meer zijn was de mededeling).

Lees vanaf post 10 op de onderstaande link de verdere ontwikkelingen, ooit door jou ontbrandt, eens door! De halve productwereld "matched" en "configureert" inmiddels, behalve de innovatie-trage-verzekeraars..........die moeten er nog steeds over nadenken.

De leukste "match-maked-site" zag ik ooit ergens in Skandinavië, waar een autoverzekeraar je aangegeven automerk op het scherm zet, visueel de inzittenden naar een inzittende verzekering laat vragen, naast je huis op de achtergrond een garage PLOPT, waardoor je door een garage 's nachts minder premie hoeft te betalen, een hond vraagt of hij/zij? mag worden meeverzekert......enz. Je wordt inhoudelijk en visueel door het gehele grappige en smakelijk gemaakte autoverzekeringsprogramma "geconfigureerd", waarbij je gelijktijdig steeds weer uitleg krijgt over de getoonde items.

"Je bent uiteindelijk zélf verantwoordelijk voor het hierna afgesloten verzekeringscontract!". Om van te smullen zo eenvoudig, met de klant als startpunt......sámen door het onderhoudende animatiefilmpje

Je bent geen moderator meer, maar hebt nog wel "blauw-bloed"?

https://forum.onderling.nl/auto-motor-18/zie-vergelijkingssite-259/

Reageer