Vraag

Mag een verzekeraar zijn commerciële acties zelf bepalen?

De Friesland Zorgverzekeraar heeft bij studenten in de laatste overstapperiode een gratis schoonmaker voor 3 uur aangeboden. De SP vond deze actie te ver gaan. Dit omdat veel ouderen hun thuiszorghulp dreigen kwijt te raken en de verzekeraar zorggeld gebruikt om een schoonmaker op de studenten af te sturen. De SP heeft kamervragen gesteld. Volgens minister Schippers mogen verzekeraars zelf weten op welke wijze zij hun verzekering aanprijzen.

Mogen verzekeraars zelf weten welke commerciële acties ze voeren? En Waarom?

2 reacties

@ Leah, omdat het mijn vak was reageer ik nog even op deze topic alvorens "weer op vakantie te gaan".

Natuurlijk mogen normale commerciële organisaties en bedrijven zélf utmaken hoe ze hun verdiende geld uitgeven. FBTO of de Friesland niet uitgezonderd. Achmea geeft echter duidelijk aan, dat zij maatschappelijk bezig zijn, Univé werkt zonder winstoogmerk en bij zorgverzekeringen zwingt de coöperatieve gedachte sterk mee. Het lijkt het mij een geval van erover moeten gaan nadenken waarom uitgerekend in de zorgrace 2013./ 2014 alleen al aan veel inhoudsloze commercials voor totaal € 80.000.000,- moest worden uitgegeven.......let wel.....op kosten van de zorgpremiebetalers. Ik vind dit bij zorgverzekeringen al bijna een onethische kwestie worden. Maatschappelijk verantwoord is het al helemaal niet meer. Misschien was het de Achmeadochter Ditzo met het ter beschikkingstellen van het complete reclamebudget eerder om een populistisch trucje te doen om zich van de concurrentie te kunnen onderscheiden. Beter zou zijn het gehele reclamebudget te beperken tot een informatiebudget waaraan de consument écht iets heeft.

Ik vind het dus niet meer kunnen om avond na avond stomme spotjes te moeten bekijken die nog leuker willen zijn dan ooit "even Apeldoorn bellen". Verzekeren is allang niet meer leuk en zorgverzekeren al helemaal niet. Ik voorspel, dat einde 2014 zich iedere verzekeraar gaat blameren wanneer er wéér zoveel geld het raam uitgesmeten gaat worden. Schoonmaken ja, maar dan bedoel ik de reclamebudgetten. Het toppunt was de "last-minute-zorgverzekering". Daarbij ga je je voor je eigen marketingcollega's  schamen.........het gaat hier niet om leuke vakantiereisjes, maar om voor vele burgers moeilijk betaalbare eerste levensbehoeften.

Misschien geeft FBTO met duidelijke boodschappen dit jaar aan, dat ze serieus met ons premiegeld  kunnen omgaan, tenminste bij de zorgverzekeringen?

Overigens had de nieuwe zorgverzekeraar Beter Dichtbij Polis voor 2013 niet genoeg middelen om veel reclame te kunnen maken én gaat de nieuwe zorgverzekeraar Anno12 dit jaar opnieuw proberen om op de zorgmarkt te komen. Er is dus nog een hoopvolle keuzetoename aan zorgverzekeraars te verwachten. Dat is óók marktwerking.
Your all basic game solutions are include with this online page cool mathematics games here are special kind of the operaions you cvan perform and can look what will be in the cool math games junction. Thanks a lot

Reageer