LOYALITEIT met verzekeraars is zoek?

• 3 november 2013
  • 3 reacties
  • 1244 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Loyaliteit was altijd al een krachtig bindmiddel bij voorbeeld tussen een klant en een organisatie. Loyaliteit met de Rabo bank heeft een generatielange traditie (gehad?). Ikzelf voel me, om dichter bij huis te blijven, loyaal t.o.v. Onderling.nl, omdat hun doelstelling om consumenten en verzekeraars dichter naar elkaar toe te willen brengen mij helemaal aanspreekt. Verzekeraars hebben een buitengewone verantwoordelijkheid in onze complexe maatschappij en wij consumenten relativeren dit of zijn ons er zelfs niet eens van bewust. Het wordt ook niet echt duidelijk uitgedragen door de verzekeringsmaatschappijen en dat moet nadrukkelijk eens gezegd hardop in de directiekamers worden! Stupide reclamefilmpjes die proberen "even Apeldoorn bellen" te overtroeven, moesten maar eens afgelopen zijn.

Vreemd genoeg echter, houdt mijn loyaliteit bij de achterdeur van Onderling ook meteen weer op. Ik ben ambassadeur van Onderling.nl, maar de met de branche heb ik helemaal niks! Integendeel zelfs.
Hoe kan deze tegenstrijdige spagaat nu gebeuren? Na anderhalfjaar lang deze branche dagelijks gevolgd te zijn, waardoor de vele Topics en verhalen zijn ontstaan, is er helemaal géén sympathie, geen connection. Doen de verzekeraars dan iets fundamenteel fout?

Ze hebben de laatste jaren een enorme berg werkt verzet om de oorzaken van het ontstaan van frictie tussen de klanten en de hun maatschappijen te onderzoeken, te registeren, te benoemen en de gevonden resultaten met talloze programma's om te zetten in de praktijk. Het heeft ze veel inspanning, tijd en geld gekost.
De consument kan inmiddels de verzekeringen en de bijbehorende voorwaarden op ooghoogte lezen en begrijpen, er zijn talloze websites, blogs, web-cares en acties gestart, om zoveel mogelijk transparantie te geven, vergelijkingssites helpen een verzekering te vinden, het inrichten van klachtenafhandeling en keurmerken, app's en noem het maar op. De bijbehorende (internationale) wetgevingen en spelregels zijn te veel en ingewikkeld om er hier op te kunnen ingaan. (Provisieverbod, Diploma's, voorschriften omtrent bufferkapitaal enz.).

Zijn consumenten nu tevredener geworden? Het fundament is opnieuw neergezet, het gebouw staat en tóch neemt de tevredenheid, de sympathie en de loyaliteit niet toe. Dat het aantal klachten daarbij zelfs óók nog gestegen zijn, verklaar ik ter ontlasting aan de nieuwe openheid van de procedures. Wat moeten de reformers dan nóg doen?

Terug naar mijn eigen inzet voor en op Onderling.nl. Wat heb ik niet alles gepost waarmee iedere normale particulier me onherroepelijk naar de keel gegrepen zou hebben. Artikelen van het internet, waarin de branche voor rotte vis werd uitgemaakt........beledigingen en verdachtmakingen. Juist op dit punt begin ik hierover dan toch een idee te krijgen. Niet wij, de klanten, moeten loyaal tegenover de verzekeraars zijn, maar juist de verzekeraarmedewerkers naar de verzekeraar én de klant. Gemist heb ik de loyaliteit van de verzekeringsmedewerkers, die vierkant en bewust achter hun maatschappij gaan staan, achter hun beroep, protesteren tegen een gemaakte beschuldiging. Geen passie? Vooral géén reactie op Onderling........én dàt is wat mij nu uiteindelijk enorm is gaan storen.
Onderling moest eigenlijk eerst eens bij de medewerkers van FBTO geïntergreerd worden, bij Centraal Beheer, bij Interpolis en daarna óók nog bij de concurrerende verzekeringsmaatschappijen. Medewerkers zullen eerst in zichzelf en hun afdelingschefs en hun werkgever moeten gaan geloven en actief achter hun visie en handelen moeten gaan staan. Het uitblijven van tegengas geeft mij daardoor iets van schaamte of ongeïnteresseerdheid of......is het in deze branchecultuur verboden zich publiekelijk te uiten? Wie zichzelf niet eert, is ook geen loyaliteit meer weerd........!

NB. Dat een bankier momenteel liever in de kroeg niet roept wat zijn beroep is, daar kunnen we meteen inkomen, maar gaat dit nu bij de medewerkers van onze verzekeraars ook gebeuren?

Ik ben benieuwd of we na/met deze Topic op pittige reacties vanuit de branche kunnen rekenen? en er een duidelijk tegensignaal gezet kan worden.

3 reacties

.....overigens is co-creatie een cultuuromslag en zijn de verzekeraars daar wel aan toe?
je moet veel lef hebben....de ruimte krijgen....en het sámen met/binnen de organisatie en  geselecteerde doelgroepen doen (techneuten, juristen, klanten, nog-niet-klanten, marketeers of verzekeringsnerds, die ieder weer een eigen insteek kunnen/willen mee-ontwikkelen, dat zijn de

échte crowdsourcers: ......http://nl.wikipedia.org/wiki/Crowdsourcing

Co-creation is:

http://www.frankwatching.com/archive/2013/11/04/orde-in-de-chaos-6-voordelen-van-complete-cocreatie/?utm_source=rss&utm_medium=rss%2c%24{MmInfo.Utm.CampaigMediumName}&utm_campaign=orde-in-de-chaos-6-voordelen-van-complete-cocreatie

Helaas spreken de marketeers een "vreemde taal". Op het forum heb ik dat consequent vermeden. Tot vandaag.......de organisatie zal er dus ook nog een "taal" bij moeten leren! of de marketeers hun boodschappen "leesbaar" moeten communiceren.......

Met een risico-factor, dat ik er uitgekickt ga worden..............
maar hier gaat het toch allemaal over:

HET (verzekerings-)welzijn van Nederland

VVP

GATVER......

De Rabo bank gaat heel gewoon door met de geplande marktpenetratie

........i.p.v. eventjes op de plaats rust te houden! Koest te houden!

Gisteren zag ik de dief van Independer nog stééds op de TV
........gebrek aan inschatting, zelfvernietigingspogingen?

Jonge, jonge........waar zijn die allemaal totaal gevoelloos mee bezig!
gedemonstreerde onvermogens, gebrek aan empatische inschatting!

Sluit vanaf nu een reisverzekering af in de bijgewerkte Rabo Bankieren app - AppleSpot

TNO: een innovatiemachine is de verzekeringsbranche (old school) beslist niet
solidariteit moet je leren verkopen

Weurding: "Verzekeraars zijn nu nog de min of meer de natuurlijke partij om risico's af te dekken. Maar in een samenleving waarin steeds meer groepen met elkaar in verbinding staan, op verschillende manieren, meer van elkaar weten en elkaar vertrouwen, is daar zo maar de basis gelegd voor nieuwe solidariteitskringen. De netwerken van de social media, maar ook de trend van het afnemend vertrouwen in traditionele instituties in het algemeen (en in de financiële sector in het bijzonder) zullen dat bevorderen."

Nieuws voor de verzekeringsbranche - AMweb
"Samenwerken", gaat toch, tenminste binnen Achmea............
klantvriendelijke en snelle oplossing. een punt voor deze verzekeraar!

Verzekeraar met camper in Wijk bij Duurstede - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

De loyaliteit met Centraal Beheer verhogen?
Dat kan.....u kunt bij ze komen werken wanneer u maar wilt en gratis koffie......
dan hoeft u niet meer: "even Apeldoorn te bellen"! Uitgerust met de allernieuwste snufjes, zodat u zich er nóg prettiger voelt dan thuis...........

De kantoren zijn uitgerust met inductie units als energieafgiftesysteem. Hiervan zijn er ca. 1800 gemonteerd. De bedrijfskritische ruimten, zoals de E-trafo’s en MER/SER ruimten zijn voorzien van individuele koelsystemen die redundant zijn uitgevoerd waarbij gebruik wordt gemaakt van zogenaamde vrije koeling door toepassen van drycoolers.

http://amweb.nl/-/centraal-beheer-geeft-klanten-gratis-flexplek

http://bamtechniek.nl/projecten/achmea-campus-te-apeldoorn
Reputatie 3
Hansje,

🙂 Zoals je ziet heb ik het totaal van jouw 7 reacties gereduceerd tot de maximale 3 reacties.

Reageer