Klantenservice zorgverzekeraars nog steeds niet voldoende

Reputatie 1
De Consumentenbond heeft een onderzoek uitgevoerd onder de klantenservice van 23 zorgverzekeraars. Hierbij stelden ze 5 inhoudelijke vragen. Deze stelden ze bij iedere verzekeraar 3 keer telefonisch en 3 keer schriftelijk. Zo toetsten ze of je als klant écht terecht kunt bij een klantenservice. Meer dan de helft van de ontvangen antwoorden bleken fout of onvolledig.

Denk jij dat je wel eens een fout antwoord krijgt? En wat doe je dan?

1 reactie

Badge +2
Zeer slechte zaak natuurlijk dat er zoveel foute en/of onvolledige antwoorden worden verstrekt door klantenservice! Gebaseerd op de gegeven antwoorden, nemen mensen een besluit een behandeling/ingreep wel/niet te doen! Daarmee kun je mensen onnodig in de financiële problemen brengen!

Klantenservice is een verlengstuk van de zorgverzekeraar en valt dus onder diens verantwoordelijkheid! Verzekeraar zou aansprakelijk moeten kunnen worden gesteld bij bewezen foute info!

Omdat ik weet dat er vaak verkeerde informatie wordt verstrekt, pluis ik de AV zelf uit. Ik heb vele malen meer vertrouwen in mezelf dan in die slecht geïnformeerde dames/heren van de klantenservice.

Reageer