Klanten hebben behoefte aan meer service

Reputatie 1
Volgens dit artikel op AD.nl bellen steeds meer klanten met de alarmcentrale van de verzekeraar voor ondersteuning als er iets vervelends is gebeurd, en niet alleen om gebruik te maken van de reisverzekering of pechhulp. Het gaat om uiteenlopende zaken waar mensen vragen over hebben. Volgens Audrey Denkelaar van reisverzekeraar en alarmcentrale Allianz Global Assistance vragen mensen zelfs of de achterbank kan worden schoongemaakt omdat de kleine heeft gespuugd.

Je kind heeft overgegeven op de achterbank van je auto. Verwacht jij hulp van je verzekeraar?

7 reacties

@Jelle. Ik vind het praktisch, wanneer je "ergens" een hulpdienst kunt opbellen om een klus te laten uitvoeren waar je zelf geen rechterhanden voor hebt, of geen tijd of je vindt het te vies of te zwaar. Onze dienstenmaatschappij is daar goed ontwikkeld en er zijn dus kansen voor kleine zelfstandigen om er hun brood mee te kunnen verdienen.

Het is echter de vraag (voor klant en dienstaanbieders) of er genoeg markt is voor een dienst en/of dagelijkse boterham. De markt zal hiernaar op zoek blijven. Wanneer ik 's nachts ergens in een vreemd gebied blijft liggen met mijn auto, is het een fijne oplossing wanneer ik ergens iemand uit zijn bed kan bellen om me verder te helpen. Voor mij dus een hoge prioriteit, waarom ik bereid ben ook flink voor te betalen. Iemand die zijn achterbank wil laten schoonmaken en bereid is daarvoor te betalen, mag dat van mij ook zelfs ook midden in de nacht laten doen, maar, daar hangt een hoog prijskaartje aan en komt in de categorie: exclusieve persoonlijke LUXE.

Wat verzekeraars hiemee te maken hebben snap ik niet meteen, maar flexibel gedacht.......wanneer ze er geld mee kunnen verdienen en de modale verzekerde er geen "premi-last" van heeft........van mij mag het. Goed voorbeeld is de service autoglas. Ikzelf zou bij voorbeeld graag een verzekeringscoach willen inhuren, wanneer mijn huis afgebrand is, om zowel de verzekerings- als ook de opruimklussen en misschien ook de herstelopdrachten door hem'haar te laten coördineren. Zij hebben overzicht en een netwerk, waardoor snel en effectief gehandeld kan worden. Een bouwondernemer echter, zou deze dienst helemaal niet nodig hebben.
Ook de Topic van Fokelien over het oververzekeren van autoverzekeringen is een duidelijke dienst voor de klanten, wanneer er een alert bestaat, die een bericht stuurt, dat je je beter/anders/goedkoper kunt verzekeren. Mag zijn dat de verzekeringspremie iets hoger ligt, maar je spaarter uiteindelijk enorm ermee. Ik vind dit een positieve dienst van een verzekeraar. Dit is tevens een voorbeeld van "fout advies" door vergelijkingssites, die een goedkope verzekering op plaats één zetten, maar deze alert-service niet "meenemen". Maar dat is een geheel ander verhaal.

Of ik dus hulp verwacht van mijn verzekeraar om de achterbank schoon te maken? Definitief NEE! Maar ik wil er ook niets voor moeten betalen, omdat het voor mij absoluut geen prioriteit heeft. Voor andere diensten kan het voor mij persoonlijk echter weer anders uitpakken.

Voorstel: zet extra modules met service-gerelateerde diensten in de, of onder de polis en laat iedereen zelf kiezen. Misschien hebben de communityleden ook nog andere voorbeelden van diensten, die best door een verzekeraar zouden kunnen worden anngeboden?
Als schadecorespondent heb ik natuurlijk ook ervaren dat het loont om om de nodige contactgegevens van allerlei instanties bij je te hebben waar naar je bellende verzekerden kunt verwijzen. Ik noem autopoetsbedrijven, expertisebureaus, inboedelschadeexperts die soms ook repareren zoals Nomex, aanrechtbladreparateurs, bankstelreparateurs voor brandplekken, firma's die goed zijn in het repareren van scheuren in leren jassen, de rechtsbijstandsverzekeraar enz. enz. De ervaring leert dat je vaker dan incidenteel vergelijkbare vragen krijgt en daar moet je natuurlijk op kunnen inspelen. Hetzelfde zal ongetwijfels opgaan voor alarmcentrales wat niet wil zeggen dat je voor elke onzinvraag gelijk aan de gang moet. Een goed advies voor het spugende kind zou zijn om naar het dichtsbijzijnde tankstation te rijden, daar een flaconnetje autoshampoo te kopen en samen met een spons, een zeem en een handdoek aan de gang te gaan. Iemand op weg naar Frankrijk wiens airconditioner het begeeft kun je misschien verwijzen naar een een specifieke reparateur en route.

Dus geen daadwerkelijke hulp! Wel even meedenken met de klant. Jij bent tenslotte de deskundige, je zit daar toch aan de telefoon en als zonodig kost meedenken niets extra's maar helpt wel om de goede naam van het verzekeringsbedrijf een boost te geven.  

Klaarblijkelijk hebben klanten meer behoefte aan service.....

Lees de laatste actuele vragen van zeker.com maar eens door.........niet te geloven, wat daar allemaal  afgaat! (Incl. "het stuntelige" stellen van vragen). En waarom vragen die niet bij verzekeraars, maar op een openbaar forum?

=Mijn zoon van drie heeft de kraan opengelaten toen was mijn hele gang en woonkamer nat wort dat vergoed

Gevraagd door Sabbar  inboedelverzekering

Mijn zoon van drie heeft de kraan opengelaten toen was mijn hele gang en woonkamer nat wort dat vergoed

Gevraagd door Sabbar  inboedelverzekering

Mijn zoon van drie heeft de kraan oplaten staan en nu is de laminaat omhoog gegaan valt dit onder aansprakelijkheidsverzekering

Gevraagd door Sabbar  aansprakelijkheidsverzekering

Zwakhalen

=Mijn fiets is gestolen kan ik hier voor bellen of online

Gevraagd door Zwakhalen  fietsverzekering

Maria Berger

=Mijn huistelefoon is door stroom uit val kapot is dat verzekerd

Gevraagd door Maria Berger  inboedelverzekering

David

=Afkopen van een polis Hoelang duurt dat

Gevraagd door David  uitvaartverzekering

Nick

=Mijn moeder heeft mijn Ipod laten vallen en nu is hij kapot. Valt dit onder haar aansprakelijkheidsverzekering?

Gevraagd door Nick  aansprakelijkheidsverzekering

Bert

=Heb 1 jaar oude 2ehandsfiets gekocht die door eigenaar voor 3 is verzekerd. Moet de verzekeringsMaatschappij deze verzekering op mijn naam overschrijven?

Gevraagd door Bert  fietsverzekering

Gvanwijk

=Wat kost een scooterverzekering voor een half jaar

Gevraagd door Gvanwijk  scooterverzekering

Carla

=Kan ik de pech hulp van een auto verzekering vergelijken met de ANWB of is het alleen voor schade
hansje schreef:

Klaarblijkelijk hebben klanten meer behoefte aan service.....

Lees de laatste actuele vragen van zeker.com maar eens door.........niet te geloven, wat daar allemaal afgaat! (Incl. "het stuntelige" stellen van vragen). En waarom vragen die niet bij verzekeraars, maar op een openbaar forum?

=Mijn zoon van drie heeft de kraan opengelaten toen was mijn hele gang en woonkamer nat wort dat vergoed

Gevraagd door Sabbar inboedelverzekering

Mijn zoon van drie heeft de kraan opengelaten toen was mijn hele gang en woonkamer nat wort dat vergoed

Gevraagd door Sabbar inboedelverzekering

Mijn zoon van drie heeft de kraan oplaten staan en nu is de laminaat omhoog gegaan valt dit onder aansprakelijkheidsverzekering

Gevraagd door Sabbar aansprakelijkheidsverzekering

Zwakhalen

=Mijn fiets is gestolen kan ik hier voor bellen of online

Gevraagd door Zwakhalen fietsverzekering

Maria Berger

=Mijn huistelefoon is door stroom uit val kapot is dat verzekerd

Gevraagd door Maria Berger inboedelverzekering

David

=Afkopen van een polis Hoelang duurt dat

Gevraagd door David uitvaartverzekering

Nick

=Mijn moeder heeft mijn Ipod laten vallen en nu is hij kapot. Valt dit onder haar aansprakelijkheidsverzekering?

Gevraagd door Nick aansprakelijkheidsverzekering

Bert

=Heb 1 jaar oude 2ehandsfiets gekocht die door eigenaar voor 3 is verzekerd. Moet de verzekeringsMaatschappij deze verzekering op mijn naam overschrijven?

Gevraagd door Bert fietsverzekering

Gvanwijk

=Wat kost een scooterverzekering voor een half jaar

Gevraagd door Gvanwijk scooterverzekering

Carla

=Kan ik de pech hulp van een auto verzekering vergelijken met de ANWB of is het alleen voor schade

Ik heb het al eerder gezegd. Het niveau is niet hoog daar, eerder bedroevend laag. Ik ben blij dat ik daar weg ben. Misschien is er een mooie taak weggelegd voor die zogenaamde servicedesks of Webcareteams. Die kunnen dat niveau op zeker wel aan ................ 
@Frans. Ik heb het over consumenten en hun gestelde vragen niet over de vaak oppervlakkig gegeven antwoorden. Wanneer verzekerden niet eens weten, wáár ze ooit een verzekering hebben afgesloten, geeft dit toch ook aan, dat bij voorbeeld alles en iedereen probeert verzekeringen aan te smeren.......binnen drie minuten zelfs. Wie die verzekering aansluiten beheert........ze hebben er geen idee over. Maar dit soort consumenten bestaan nu eenmaal........er wordt een premie afgeboekt en ze vergeten daarna hun contract.

http://partyflock.nl/topic/1097835:Waar_ben_ik_verzekerd
Ben je niet op de social media?
Ben je wat service betreft benadeeld
zie voorbeelden...........

VVP

dus......meer service voor "stoomtreinperk-klanten" graag"!
SERVICE..............

De windhoos in Wijk bij Duurstede veroorzaakte op een zondagnamiddag enorme schade. Het werd "wereldnieuws"! in de nederlandse media. Dezelfde dag waren de eerste schade-experts al ter plekke. Om klanten direct te kunnen adviseren en de schade op te nemen, stond er op maandagmorgen een camper met adviseurs in Wijk bij Duurstede. Niet alleen klantvriendelijk en praktisch.......ze hadden tevens een bouwbedrijf meegebracht, dat meteen de eerste noodvoorzieningen kon treffen. Op deze camper stond de naam INTERPOLIS! Of zij de FBTO-verzekerden óók hebben geholpen is niet bekend.

"Mensen zijn uiteraard emotioneel en geschrokken", constateert Johan van den Berg, de teammanager expertise ter plaatse. "Wij doen ons uiterste best om de schades zoveel mogelijk te beperken en te verhelpen. Eerste prioriteit ligt bij de schades waar water binnendringt, zoals open daken."

Dit voorbeeld van SERVICE is de GROTERE broer van mijn vaker gestelde vraag om een persoonlijke klantencoach in het geval van onzekere en/of oudere klanten. Of je dak nu weggewaaid is, of je in het ziekenhuis ligt en je verongelukte auto ergens op een parkeerplaats staat........de verzekerings-coach maakt dan het échte verschil!

(Er wordt inmiddels ook gewaarschuwd tegen oplichter-bouwondernemers......)

DIT IS MIJN LAATSTE TOEGESTANE POST OVER DIT ONDERWERP.!

Reageer