Klacht tegen je verzekeraar indienen

Artikel op de telegraaf
Verzekeraars stuiten op steeds meer weerstand van consumenten bij de afwijzing van een schadeclaim. Dat stelt het online meldpunt Verzekeraarklachten.nl. Sinds de start van het gratis adviesloket eind maart is het al overstelpt met honderden hulpvragen en reacties van verzekeringsgedupeerden. „Het leeuwendeel van de klachten gaat over het afwijzende beleid van hun verzekeraar.” (lees verder)

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zijn er al mensen die succesvol tegen hun verzekeraar ingegaan zijn?

14 reacties

Ik heb hier nog geen ervaring mee. Denk wel dat onderling.nl hier ook een steentje aan meedraagt

Badge
Ik heb hier wel ervaring mee, zowel aan de kant van de verzekeraar waar ik heb gewerkt als aan de kant van de klager. Medio 2009 heb ik nog namens een vriend ruzie gezocht met een AVP-verzekeraar die een schade in mijn visie ten onrechte had afgewezen op sport en spel dan wel een stoei- of vechtpartij. Uiteindelijk heb ik namens die vriend een klacht ingediend bij het Kifid van Mr. Wabeke te Den Haag. Daar heb ik niet voor 100% mijn zin gehad maar als je weet dat de oorspronkelijke claim van die vriend € 189,- was en de verzekeraar uiteindelijk toch € 372,- heeft betaald, dan kan je stellen dat het indienen van die klacht uitermate succesvol is geweest.
Als de schade van jouw vriend €189,- was, vind ik het uit den boze dat jij die claim verhoogt tot € 372,-.

Zo worden ook onze premies als maar hoger!
Reputatie 3
Hallo Oophenk,

Welkom op Onderling.nl.
Fijn dat je gelijk je mening geeft.
Ik zou het leuk vinden als je jezelf voorstelt in de huiskamer

Groet Fokelien
Badge
Als de schade van jouw vriend €189,- was, vind ik het uit den boze dat jij die claim verhoogt tot € 372,-.

Zo worden ook onze premies als maar hoger!

Mijn excuses, ik heb het ook niet goed uitgelegd. De oude bril van de zoon van die vriend van mij werd tijdens het voorval beschadigd. Op dat moment kwam dat financieel niet goed uit en die vriend kocht dus voor zijn zoon een nieuwe bril van € 189,-, hetgeen een mindere bril was dan de beschadigde bril. Niet geheel onlogisch dacht hij toen dat dat ook zijn schade was. De beschadigde oude bril had echter meer gekost. Lang verhaal kort. Er bestaat een zogenaamde brilschaderegeling in verzekeringsland die met zoveel woorden zegt dat als er een bril wordt beschadigd de benadeelde recht heeft op vegoeding van een vergelijkbare nieuwe bril mits de beschadigde bril nog geen jaar oud was toen hij werd beschadigd. Pas na dat eeerste jaar gaan verzekeraars afschrijven. Ik heb hem toen een pro-formanota laten ophalen bij zijn opticien die € 372,- vermeldde en dat is het bedrag dat hij uiteindelijk vergoed heeft gekregen.

Daar tussen door speelde ook nog een aansprakelijkheidsdiscussie met een verzekeraar die zijn basale vakkennis niet op een rijtje had. Uiteindelijk moest het Kifid er aan te pas komen om ons gelijk alsnog te halen.
Ik heb het nog geen enkele keer meegemaakt maar ik als kleine verzekeraar kan het me niet voorstellen als een makkelijke strijd.
Als voorvechter van transparante bij claimafwikkelingen stel ik op dit forum onophoudelijk vragen over dit thema.
U hoeft echter niet naar antwoorden te zoeken, de branche blijft stom! Extra stom, omdat ze juist "klantvriendelijkheid" willen voorspiegelen. Ik wordt hier helemaal moe en inmiddels ook "pissig" van.

Onderling, FBTO, Achmea, Keurmerk KKV en noem ze maar op. NIET THUIS!

Anton Rietveld schrijft er regelmatig over in de Telegraaf........maar ook hij schrijft dat hij zich niet serieus genomen voelt!  Een jaar lang mrt eigen column voor een groot publiek
Verzekeringen portal,

mocht u toch ooit in de problemen komen, dan grijp terug op deze links en bewaar ze ergens. De verzekeraar heeft een imens grote voorsprong door dagelijkse ervaring, waar uw met onervarenheid gewoon geen enkele kans heeft.

Juridisch advies - www.rechtspraak.nl

http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-vragen/geld-verzekeringen/verzekeringen/klacht-verzekeraar/

http://verzekeraarklachten.nl/
Inmiddels heeft de consumentenbond een KLACHTENKOMPAS ingericht:

https://www.klachtenkompas.nl/
Een andere professionele hulp.

Schadekantoor.nl | Uw schadehulp
Voorkomen is beter dan een klacht tegen de verzekeraar indienen
neem uw eigen adviseur in de arm

Schadehulp Direct
recht op een contra-expertise.....
recht op een wassen neus?

Recht op eigen deskundige wassen neus - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Anton Rietveld]
Prima uitgelegd door een verzekeraar..........

https://www.nederlandenvannu.nl/over/wat-is-het-kifid.html

Reageer