Klacht tegen je verzekeraar indienen

Artikel op de telegraaf
Verzekeraars stuiten op steeds meer weerstand van consumenten bij de afwijzing van een schadeclaim. Dat stelt het online meldpunt Verzekeraarklachten.nl. Sinds de start van het gratis adviesloket eind maart is het al overstelpt met honderden hulpvragen en reacties van verzekeringsgedupeerden. „Het leeuwendeel van de klachten gaat over het afwijzende beleid van hun verzekeraar.” (lees verder)

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zijn er al mensen die succesvol tegen hun verzekeraar ingegaan zijn?

14 reacties

Ik heb hier nog geen ervaring mee. Denk wel dat onderling.nl hier ook een steentje aan meedraagt

Badge
Ik heb hier wel ervaring mee, zowel aan de kant van de verzekeraar waar ik heb gewerkt als aan de kant van de klager. Medio 2009 heb ik nog namens een vriend ruzie gezocht met een AVP-verzekeraar die een schade in mijn visie ten onrechte had afgewezen op sport en spel dan wel een stoei- of vechtpartij. Uiteindelijk heb ik namens die vriend een klacht ingediend bij het Kifid van Mr. Wabeke te Den Haag. Daar heb ik niet voor 100% mijn zin gehad maar als je weet dat de oorspronkelijke claim van die vriend € 189,- was en de verzekeraar uiteindelijk toch € 372,- heeft betaald, dan kan je stellen dat het indienen van die klacht uitermate succesvol is geweest.
Als de schade van jouw vriend €189,- was, vind ik het uit den boze dat jij die claim verhoogt tot € 372,-.

Zo worden ook onze premies als maar hoger!
Reputatie 3
Hallo Oophenk,

Welkom op Onderling.nl.
Fijn dat je gelijk je mening geeft.
Ik zou het leuk vinden als je jezelf voorstelt in de huiskamer

Groet Fokelien
Badge
Als de schade van jouw vriend €189,- was, vind ik het uit den boze dat jij die claim verhoogt tot € 372,-.

Zo worden ook onze premies als maar hoger!