Kies jij voor een verzekeraar die bereikbaar is op internet?

• 7 december 2012
  • 15 reacties
  • 1506 Bekeken

Reputatie 1
FBTO is sindskort begonnen met Digitale snacks op Facebook. En er is een webcare-team aan het werk onder @FBTOWebcare op twitter. Draagt deze internet-bereikbaarheid naast e-mail en telefoon bij aan je keuze voor een verzekeraar?

15 reacties

Jelle,

ik ben bewust niet op Facebook, doe voor mij dus geen moeite, stuur liever gewoon een e-mail of een brief.

Kritiek: de overwegend jeugdige marketeers zullen toch ook rekening moeten houden met ouderen en pricipiëlen!! Zelfs jullie FBTO-nieuwsbrieven worden spaarzamer en de laatste was zelfs geen nieuws, maar een kortingsaanbieding op een verzekering bij overstappen......

Ik heb dus geen enkel voordeel en interesse aan deze marketingspeeltjes.
Persoonlijke gegevens vormen de basis voor een mega-data-base.....
ook bij de verzekeringsmaatschappijen.
Face-book verkoopt uw gegevens voor $ 6,- door aan........??

Het grote gevaar dat Big Data heet | PrivacyNieuws
Reputatie 1
Ik vond dit artikel nog op Amweb. Ik vrees dat de ontwikkeling voor alle verzekeraars geldt Hansje!

Artikel - AMweb
Ik vond dit artikel nog op Amweb. Ik vrees dat de ontwikkeling voor alle verzekeraars geldt Hansje!

Artikel - AMweb

Hoi Jelle, ik snack dus niet mee.....
maar wist ook niets van en over de APK-aktie en de winterbanden.

Uit het antwoord en artikel kan ik weliswaar ontnemen, dat het een eerder opgeblazen marketinghype is en natuurlijk weten die marketeers dit ook prima te verkopen, maar er zijn ook nog steeds mensen, die een gedrukt spoorboekje willen....(en krijgen) of zoals ik, graag geïnformeerd willen blijven over de activiteiten van "hun" leveranciers via de normale e-mail-nieuwsbrief, als er tenminste ook werkelijk iets nieuws in staat.
De klant kiest zelf zijn communicatie-systeem en kan zich uiteindelijk ook tègen zijn "leverancier" keren, die niet meer rekening houdt met àlle communicatiewensen.

Dat er iets gebeurt in social-media-land is o.k. Ik wil dat ook beslist niet stoppen, maar..........waarom zijn er in dit super-elektronische en digitale tijdperk ook nog steeds ouderwets gedrukte kranten en tijdschriften?  Omdat er vraag naar is!

Mijn antwoord is dus concreet: FBTO houdt geen rekening met mijn communicatiewensen en ik mis daardoor inhoudelijke informatie......

NB. Tenslotte voor de liefhebbers:
http://www.dutchcowboys.nl/mobile/26854
....................het is ook best een moeilijk vak, marketeer
voorop lopen, meedoen en de achterblijvers niet vergeten

De marketeer heeft het zwaar - Emerce
Nu is de tijd van de Zorgverzekeringen en ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat de vergelijkingssites hyperactief bezig zijn de regie van de verzekeraars over te nemen. Zelfs de verzekeraars waar ik een polis, maar geen zorgverzekering heb zijn maar zeer bescheiden in hun optreden. Vergelijkingssites roeren de trommel bijna opdringerig in een twee-dagen-ritme door e-mail contact. Gedrukte brochures kwamen driemaal deze week.

Of dit terreinverlies ook plaatsvindt op andere mediakanalen kan ik niet beoordelen, omdat ik geen gebruiker ben.
De klant wil zelf aan het stuur zitten.............
(studie)

Details | Capgemini Consulting Nederland
Klanten laten zich niet meer "dwingen"!
afhandeling voor de profi-marketeer

!! Opmerking van hansje: Verzekeraars hebben zich inmiddels veel kaas van de boterham laten eten, m.a.w. ze hebben het roer uit handen gegeven aan de vele vergelijkingssites, die nu de markt/klanten dirigeren

http://www.frankwatching.com/archive/2012/12/17/toptaken-als-algemeen-managementmodel-voor-je-dienstverlening-online-en-offline/?utm_source=rss&utm_medium=rss%2c%24{MmInfo.Utm.CampaigMediumName}&utm_campaign=toptaken-als-algemeen-managementmodel-voor-je-dienstverlening-online-en-offline
Edmund Hilhorst van Independer.nl over online-verzekeringen,
stuntprijzen ten koste van de keuzevrijheid en de kleine lettertjes.
Oppassen bij de zorgverzekering van Univé, die van "zonder winstoogmerk!".

De kleine lettertjes van de zorgverzekering - Independer.nl
Niet zeuren over privacy..........je bent al "verkocht"!

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17316_is_zeuren_over_privacy_op_facebook_hypocriet/
De lekkere snacks van Facebook..........
Misschien toch ouderwets oliebollen zélf bakken?

Ziel en privacy zijn concepten waar we nogal roekeloos mee omgaan - Opinie - De Morgen
Deze klant-verzekeraars-contactopnamen was nog sneller dan het internet........

Vrouw rijdt binnen bij autoverzekering | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Nog eens Independer..........en vergelijkingssites

Per Zorgverzekeringsoverstap kasseert Independer € 30,- hadden we al vastgesteld x 300.000 tot  het middaguur van 30 december. Maar........Independer is het hele weekend open, zelfs tot 's-avonds 22h. Dit heb ik bij de partners verzekeringsmaatschappijen niet gezien. Ook al ben ik het met de methoden van de zoeksites niet eens, commerciëel hebben ze het goed begrepen. Toch is het bekijken, verlengen of veranderen van de zorgverzekering op de laatste dagen van het jaar een jaarlijks terugkerend ritueel..........hebben de zorgverzekeraars er dan geen zijn meer in? Honderdduizend klanten zitten momenteel in het voorportaal en zij houden de deuren dicht omdat het toevallig zondag is. Maandag staat iedereen in de "communicatie-file". Klant én call-center...........

Ik schat, dat ze 1.000.000 x € 30,- = dertig miljoen Euro aan de vergelijkingssites kwijt zijn, waarvoor vele overstappers ook nog eens de kans lopen een slechtere polis in te kopen dan ze voorheen hadden. Inmiddels geeft de site EasySwitch op de momenteel allergoedkoopste zorgverzekering óók nog eens 4% extra korting door van de eigen premie naar de overstapklant.....het moet niet gekker worden!
Reputatie 1
Dank je wel Hansje, voor je bijdragen aan dit topic!

Nog even ter aanvulliing voor alle FBTO-klanten op Onderling.nl. FBTO gebruikt Facebook of social media in het algemeen niet om belangrijke informatie te delen. Belangrijk nieuws deelt FBTO met klanten via fbto.nl, in de e-mailnieuwsbrieven of per brief.
Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat ik een verzekraar (of ander bedrijf) via internet kan bereiken op het moment dat ik dat wil! Twitter is voor mij daar echt een uitkomst in.

Reageer