Vraag

Keurmerk Klantgericht Verzekeren belangrijk?

• 6 februari 2014
  • 1 reactie
  • 467 Bekeken

Het aantal verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht verzekeren is vorig jaar gedaald. Sommige verzekeraars kunnen niet aan de eisen van het Keurmerk Klantgericht verzekeren voldoen. Voorbeelden van deze eisen zijn:
* Tijdig reageren op een vraag
* Een bericht sturen overschrijding van de reactietermijn
* Een goede telefonische bereikbaarheid

Moet de verzekeraar waar jij je verzekering afsluit het Keurmerk Klantgericht verzekeren hebben? Waarom vind je dit?

1 reactie

Badge
Ik heb dáár geen mening over maar ik merk wel dat hét achteruit gaat. Vroeger had ik bij mijn werkgever een persoonlijk telefoonnummer en was daar op ook te bereiken. Dat telefoonnummer zat ook in een lus voor het geval ik even van de afdeling af was. Mijn ervaring met die werkgever was echter dat als iets eindelijk optimaal werkte dan werd het weer vervangen door een ander systeem.

Mijn huidige ervaring thans is dat als je belt (en daarbij maakt het eigenlijk niet meer uit of het een verzekeraar is of een energieleverancier) dat je eerst 27 menu's door moet en aan het eind een bandje krijgt te horen met 'al onze medewerkers zijn in gesprek. Er zijn nog 10 wachtenden voor u'.

Niet zo gek dus dat steeds meer verzekeraars afhaken.

Reageer