Kent u VERZEKERINGSWATCH?

  • 28 december 2012
  • 8 reacties
  • 835 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Er is een organisatie, die voor én samen met de consumenten de gehele voedselmarkt kritisch in de gaten houdt. Onafhankelijk van wie dan ook. U komt zelf aan het woord, u kunt aan acties meedoen of een concern op de vingers tikken, want niets anders is zo effectief als publiciteit........positieve en negatieve berichtgeving. Foodwatch!

VRAAG: Is het een optie om de financiële branche, dus de banken en de verzekeraars kritisch in de gaten te houden? Of hen te helpen met de schampere successen om u, de klant, centraal te stellen en niet alleen maar vriendelijker proberen te zijn? Een nieuw verzekeringstijdperk breekt in 2013 aan en misschien hoort hier ook de mening van de gebruikers centraler te staan. Hoe denkt u hierover? Zijn deze instanties u behulpzaam genoeg?

http://foodwatch.nl/wat_is_foodwatch/index_nl.html

8 reacties

Er is een vergelijkingssite, die vergelijkingsites vergelijkt......

Handig nu u eind december helemaal in de stress bent met uw zorgverzekering. Aanbevolen wordt momenteel de Consumentenbond, die ook als beste informeert. U hoeft niet eens lid te zijn en kunt direckt overstappen. De Zorgkiezer.nl is de gebruiksvriendelijkste.
(Pas op: aanbevelingen gelden niet zonder meer voor de toekomst..........!!)


Ranglijst met de beste sites om zorgverzekeringen te vergelijken
Zoek nog een verzekering, die schade, ontstaan door verzekerings-stress in de voorwaarden heeft..........
Daar begint dus het "gedonder in de glazen" met de verzekeraars al:

Extra premies voor:

- jonge auto's (betere beveiligingen op nieuwe auto's zou natuurlijk effectiever zijn)

-vaak gestolen auto's (met minder premie voor de minder gestolen automerken soms? trackinsysteem als kado?)

-overstromingsgevaar (i.p.v. de dijken aan te passen......en wat wanneer je 50mtr boven NAP woont? en waar gaan de reserveringen van het rampenfonds dan stilzwijgend naartoe?)

De verzekeringslobby werkt......werkt erg hard!
Want alles is al verzekerd bij het te grote aantal verzekeraars!
Verzekeraars willen communiseren met de consument......test-pannel-KKV
Lijkt op toenadering.....


Keurmerk Klantgericht Verzekeren :: Beoordeelt u met ons mee?
Ron van Kesteren: "altijd...........aan de regeltjes houden?"
Leuk voorbeeld van speelruimte maken


Keurmerk Klantgericht Verzekeren :: De menselijke maat
Verbraucherzentrale.............

Met subsidie van de staat zijn er in Duitsland overal  "Consumentenbond-winkels"  ingericht. Ook over het verzekeren krijg je hier neutrale informatie via flyers van verzekeringsmaatschappijen, boeken, tijdschriften, mondeling advies en veel digitaal.............een idee om met zulke geïntergreerde adviescentra (met subsidie=ons belastinggeld) onze bibliotheken overeind te kunnen houden?

Portal der Verbraucherzentralen in Deutschland - ?bersicht
.........overigens, worden de Verbraucherzentralen-medewerkers voortdurend geschoold door bij voorbeeld de dakorganisaties van financiële producten, de gezondheidszorg, economie/handel, rechtzaken, mobiliteit en van vertegenwoordigers uit de telecommunicatie. Persoonlijke juristische adviesen mogen hier als enige organisatie buiten de jura-profi's om gegeven worden, maar dan wel tegen een van tevoren afgesproken vergoeding. Laagdrempelig en  met een centrale in ieder Bondsland en 200 vertegenwoordigingen om de hoek. Advies op elk gebied kan overigens ook telefonisch worden gevraagd..............lui-lekker-land?

Nee, goed advies voor iedereen zonder alwéér voor een gespecialiseerd vakman te hoeven betalen. Democratie dus!! En wat hebben bij voorbeeld de verzekeraars uiteindelijk voor nut hiervan........? Hier kunnen ze hun klanten centraal stellen en naar vragen luisteren..........dus Verbond van Verzekeraars..........ga er eens kijken zou ik zeggen! TV-spotjes van de buis weg en de bibiotheken gaan bemannen/bevrouwen, vooral om het know-how van de medewerkers die nog ontslagen moeten gaan worden te kunnen redden. Bibliotheek gered, verzekeringskwaliteit opgetilt, branche-smoel (PR) gepoederd, werkgelegenheid en........... nog budget over. Gewoon een kwestie van effectieve inzet van uw verzekeraars-lobby!lobby.

Als dit geen marketing-TIP is!.......helemaal gratis. "Samen beter worden"
Finance Watch als voorbeeld


Mission | Finance Watch

Reageer