Vraag

Kan verzekeren niet toch wat leuker?

• 8 juli 2012
  • 6 reacties
  • 1458 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste forumdeelnemers.

Verzekeren is zoiets als naar de tandarts moeten. Het moet, maar het is nooit leuk! Maar is dat werkelijk zo?Enerzijds.... het is inderdaad nooit echt leuk, maar het moet nu eenmaal en dát met negatieve en soms onzekere gevoelens of de juiste beslissingen genomen worden. Eenmaal een verzekering afgesloten, voelen we ons al weer bijna net zo prettig als op het moment dat de tandarts meedeelt: "alles in orde, we zien elkaar dan over een half jaar weer!"

Toch had ik al twee keer een minder somber gevoel bij het begrip "verzekeren". De eerste keer, toen ik van de klantvriendelijke doorbraak las, dat claimafwijzingen "aangetwijfelt en teruggedraait kunnen worden" bij Onderling.nl.
De tweede keer, door een actie "de kleine deukjes dagen" van Centraal Beheer (even Apeldoorn bellen).

De bedenkers van dit idee hebben klaarblijkelijk iets willen betekenen voor ál die klanten, die een verzekering hebben afgesloten, maar nooit echt iets moesten claimen. Alle autobezitters ergeren zich erover, dat ergens in hun auto een twee euro groote deuk zit. Winkelwagen-deuk, parkeerplaats portierdeuk, zelfveroorzaakt-deuk enz.
Voor zoiets ga je echter niet naar de garage. Maar je ergert je er steeds weer opnieuw over.

Centraal Beheer wist van dit ongenoegen, maar tevens van een snelle uitdeuktechniek door vacuümzuigen, waarbij er niets wordt gedemonteerd, geen slijpen, geen lakeren. Zuig... en...weg deuk! Brillant idee! Top om de klanten er positief over te laten praten i.p.v. verjaardagen-zeur-gesprekken over  afgewezen schade-expertisen. Verzekeren is eerder überhaupt geen gespreksthema!

Mijn idee is, wanneer u ook ooit een positief gevoel heeft gehad bij een klantvriendelijke actie, u daarover op deze site spontaan een mededeling achterlaat. Iets van de verzekeraar, het geldinstituut of voor mijn part van uw werkgever. Misschien brengen we daarmee ook iemand op het idee "om verzekeren toekomstig toch leuker te kunnen maken"?

De belastingdienst uitgesloten!

http://kleinedeukjesdagen.centraalbeheer.nl/

6 reacties

Badge
You can need to getting the here fix connections for bluetooth audio devices and wireless displays in windows 10 and save to all process of device.
Hoi Hansje,

In de huiskamer kun je topics aanmaken over allerlei verschillende onderwerpen. Je kunt hier alle zaken bespreken die niets met deze website, verzekeringen of financiële producten te maken hebben.
Ik heb het thema teruggevonden in "huiskamer" onder "Kunnen verzekeraars ook grappig en/of behulpzaam zijn?".
Helaas heb ik op de vraag wat "de huiskamer" is, nooit een antwoord gekregen. Er zijn ook digibeten als ik onder ons!! en het begrip wordt nergens omschreven........zoals (te-)veel dingen uitgeprobeerd moeten worden.

Hans(je).
Ik heb dit topic verplaatst naar 'Verzekeringen Algemeen', omdat die daar thuishoort.
Hallo Jelle,

Het vervolg van deze topic is het begin van een topic met verzekerings-entertainment (zie je op de de topic: "kunnen verzekeraars ook grappig of behulpzaan zijn?").

Het resultaat kan ik thuis alleen maar aflezen aan het aantal lezers: bijna 500 in één week! Echter, is er maar één reactie.......van Remco.

Veel plezier ermee!
Reputatie 1
Wat een leuk topic hansje!

Ik ben blij verrast met dit "noem ook eens iets positiefs"-topic! Ik ben dan ook benieuwd naar de reacties van de andere deelnemers.
Misschien dat we hier inspiratie uit kunnen halen. 😉

Reageer