Vraag

Is Nederland oververzekerd?

• 29 maart 2011
  • 6 reacties
  • 1372 Bekeken

Vorig jaar heb ik besloten om flink te gaan bezuinigen op verzekeringen. Dit omdat ik al jaren niks heb kunnen declareren! Daarom heb ik nu geen extra zorg pakketen meer, heb ik mijn inboedel (televisie en kleren) niet meer verzekerd en ook mijn telefoon verzekering opgezegd. Alle kosten die ik bespaar zet ik op een spaarrekening zodat ik straks zelf eventueel ongemak kan dekken. Naar mijn mening is dit uiteindelijk veel beter dan je maar voor alles te verzekeren. Ga zelf maar eens rekenen, reken maar dat je goedkoper uit bent..

6 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Denk het ook wel. Vooral dubbel verzekerd, bijvoorbeeld doordat een stelletje gaat samen wonen en beiden nog een inboedelverzekering hebben. Of inderdaad verzekeringen voor risico´s die je prima kan dekken, zoals een telefoon- of fietsverzekering.
@Simonus Welkom op het forum, Misschien wil je wat meer over jezelf vertellen in de huiskamer?

Je hebt een leuke topic geplaatst. Dit is een vraag waar veel mensen over nadenken.

Ik denk zelf dat veel mensen oververzekerd zijn, maar vind ik ook dat het verstandig is om sommige zaken wel te verzekeren. Bijvoorbeeld onverwachte zorgkosten, uitvaart of totaalverlies van de inboedel. Deze kosten kunnen hoog oplopen.

Reageer