Innovatie proces verzekeraar: hoe?

• 6 februari 2014
  • 4 reacties
  • 825 Bekeken

• Ontdekker
  • 0 reacties
Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar hoe de verzekeraar inspeelt op verschillende trends in de markt. Zo meldt de Rabobank dat er een hevige onderlinge concurrentiestrijd op komst is en de verzekeraar zich moet gaan onderscheiden ten opzichte van de concurrent. Een van de opties hiervoor is het gebruik van nieuwe software oplossingen.

De vraag die ik hierbij heb aan de verzekeringsmaatschappijen is hoe wordt hierop ingespeeld?

Komt hier CRM aan te pas?

Zo ja, hoe wordt CRM in het proces geïntegreerd en voor welke doeleinden?

Of zijn er algemene pakketten waarin CRM al geïntegreerd zit om klanteninformatie te kunnen optimaliseren?

Als er geen gebruik wordt gemaakt van CRM, wat ziet u als de toekomst voor de verzekeringsmaatschappij om zich te onderscheiden of dichter tot de klant te komen?

Tot slot, wat beschouwt de verzekeraar als echt onderscheidend vermogen in de ogen van de klant en hoe werkt u hier naartoe?

Ik hoor graag van u. Bij voorbaat dank

Mrd

4 reacties

Mijn toverformule was altijd. Zorg dat je kennis up to dat blijft, werk hard en probeer kwaliteit te leveren, de poespas mag je dan houden sexe en famille
Badge +2
Hallo mrd,

Iedere verzekeraar zal in meer of mindere mate gebruik maken van CRM voorzieningen. Om antwoord te kunnen geven op je vragen zal ik daarom wat meer specifieke informatie nodig hebben. Dit mag je toelichten in dit topic, via een privebericht of via [email]info@onderling.nl[/email].
Badge
Ik denk dat je eerst even had moeten uitleggen wat CRM is, bijvoorbeeld Customer relationship management - Wikipedia

Overigens zitten hier overwegend reageerders om hun mening te geven die ik echter niet verdenk van veel kenis van de materie die jij wilt weten. Ik bedoel dat niet denigrerend want ieder zijn vak maar dat denk ik.

Mijn eigen ervaring met het fenomeen CRM wat onder diverse andere fantasiesienamen zoals 'klantgericht'heid' , cliëntfocus, klantcontactteams enz. de wereld in wordt geslingerd is dat het theoretisch en dus in naam wel bestaat maar het moet  bijvoorbeeld niet ten koste gaan van iemands produktiviteit. Zelf heb ik het idee (en de ervaring) dat zulke, meestal Engelse, grappen veelal alleen wordt gelanceerd om de manager in kwestie belangrijker te maken voor het wereldje om hem heen.

Maar hoe geloofwaardig ben je als je enerzijds inzet op dit soort Engelse fantasienamen op je afdeling terwijl één etage hoger een andere afdeling tegelijkertijd woekerpolissen loopt te verkopen en daarbij net zo klantgericht is als jij.  

Mijn toverformule was altijd. Zorg dat je kennis up to dat blijft, werk hard en probeer kwaliteit te leveren, de poespas mag je dan houden.  

Hallo mrd,

Welkom op Onderling.nl. Ik heb je topic verplaatst naar verzekeringen algemeen.
De vragen die je stelt voor je scriptie heb ik intern uitgezet. Je krijgt zo snel mogelijk reactie van ons! 🙂

Reageer