Independer gaat nu écht de klant centraal stellen!

• 18 maart 2014
  • 1 reactie
  • 609 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Al vaker heb ik op Onderling-topics geopponeerd, dat vergelijkingssites via een klantonbekende, dus onduidelijke formule hun aanbiedingen voorleggen. Daarom was er onlangs ook zoveel commotie in de media, dat dezelfde ghost-aanvragen nogal verschillende uitslagen opleverden. Ook de nieuwste vergelijkingssite-vergelijker Betch.nl brengt daar tot op heden nog geen echte verandering in.

Eveneens is er op Onderling.nl vanaf het prille begin discussie geweest over voorgekauwde standaard-polissen. Niemand gebruikt de match-methode, waarbij door vinkjes wel of niet te plaatsen achter gerelateerde vragen, het uiteindelijke advies voor de specifieke klant individueel optimaal zal zijn (Voorstel van Marinus, Onderling-moderator op 29.06.2011).
Nú sluit je bij voorbeeld een inboedelverzekering af, maar de vergelijkingssites gaan voor goedkoop en pas wanneer je sierraden gestolen zijn merk je, dat je beter iets hoger had moeten verzekeren om beter (meer) te kunnen claimen.

't Ja, standaard-ervaring bij afgewezen claims altijd "achteraf bezien........." de schuld van de verzekeraar!.

Dat ligt vooral ook aan de manier waarop verzekeringen worden aangeboden op het internet voor de do-it-yourselfers en omdat de on-line-verzekeraars inmiddels kunnen weten, dat de voorwaarden zelden met elkaar vergeleken worden, treft hen ook schuld, wanneer klanten na een afgewezen claim de zwarte piet bij de verzekeraar neerleggen. "Schurken" als scheldwoord lijkt me nog een tamelijk gemiddeld scheldwoord hierbij te zijn..........

Verzekeraars zoeken al langer naar een klantvriendelijkere communicatie. Positief verwonderd ben ik dus bij het lezen van een Independer-blog, alhoewel ikzelf niets met een hypotheek van doen heb, dat we nu eindelijk toch gaan matchen/ configureren, uitwerken en dan pas vergelijken! Zie de bijgevoegde link ook over de second-opinion.

Nu nog voor de inboedelverzekering dezelfde gedacht uitwerken, inboedel-vragen stellen, ballonnetje met uitleg ernaast, vinken of niet, volgende vraag enz. waarbij dan uiteindelijk vanuit de klantsituatie gedacht wordt.
Daarna de andere verzekeringen toetsen op het échte klantcentraal-stellen.........."blij dat ik zelf verzekerd heb!"

http://weblog.independer.nl/hypotheekadviseurs/second-opinion-hypotheekadvies/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+independer+%28Independer+Weblog%29

Vindt u dit óók een positieve klant-centraal-stellende-on-line-advies-ontwikkeling?

1 reactie

De Rabobank vindt het in ieder geval een goed idee, om klanten met advies te gaan benaderen en leggen het beter uit dan de ING die deze week commotie veroorzaakte.......omdat ze de "taal" van hun klanten niet spreken en hun adviezen totaal verkeerd hebben gecommuniceerd.

De Rabobank gaat precies hetzelfde doen, maar verwoordt het "klantbegrijpelijker":

Ik vind het ook inmiddels een raar begrip om iets klantvriendelijk te noemen, want daar is geen speelruimte. Ook klantcentraal is allang een grijsgedraaid begrip.

Mijn idee is om bij het beleid én de dagelijkse beslissingen altijd te starten vanuit de positie van de klant.........
is toch niet zo moeilijk een beetje meer inlevingsvermogen in de situatie van anderen, van klanten?

Ook Rabobank wil klantgegevens benutten / Vara Kassa

Reageer