Vraag

Hoe wil jij benaderd worden door je verzekeraar?

• 16 juli 2013
  • 2 reacties
  • 1013 Bekeken

Reputatie 3
Steeds meer verzekeraars informeren de klant via e-mail over hun (nieuwe/aangepast) producten. Naast dit medium is social media ook in opkomst. Producten van verzekeraars kunnen via bijvoorbeeld Twitter en Facebook gepromoot worden.

Hoe wil jij het liefst benaderd worden met informatie over de (nieuwe/aangepaste) producten van je verzekeraar?

2 reacties

@Fokelien. Het allerliefste via een persoonlijk (telefoon-)gesprek, waarop je meteen kunt reflecteren, maar ik zie in, dat je dan soms "overvallen wordt". Dus is een e-mail geschikter voor de interactieve communicatie. Gedrukte informatie moet als positief medium nog steeds niet uitgevlakt worden Het is alleen moeilijk om een lokatie te vinden vanwaar de doelgroep bij voorbeeld een folder of PR-krant kan meenemen. Toesturen is inmiddels te duur geworden. Maar wachtkamers zijn een optie. Ik heb onlangs een ziekenhuis geadviseerd om een flyer in een huis-aan-huis-krant te laten bijvoegen, wat de kosten drukt en de regionale doelgroep goed kan bereiken. Een folder moet dan relevante interessante informatie hebben, die dan zélfs bewaard gaat worden! Dus moet de auteur er bewaar-artikelen in schrijven!
Ikzelf maak tenslotte van social media helemaal nooit gebruik........:mad:. Privacy-onduidelijkheden zijn de oorzaak!
@Fokelien. Na het overweldigende succes van deze Topic :mad: zie ik bij de nieuwsbrief van het AFM een sympathiek kwaliteits-onderzoek. Er wordt gevraagd, of de nieuwsbrief OK was.........

Misschien een nog een idee om de spaarzame en nog steeds irritant productverkopende FBTO-nieuwsbrieven wat op-te-peppen en interessanter te maken, door de ontvanger erbij te betrekken. Dit valt tenslotte onder het hoofdstuk e-mail!

Wat vindt u van deze nieuwsbrief?

Bent u tevreden over de nieuwsbrief voor financiële dienstverleners? Mist u onderwerpen of zou u het graag anders zien? Laat het ons weten via [email]ondernemersloket@afm.nl[/email] t.a.v. Redactie nieuwsbrief.

Reageer