En dan heb je schade! Hoe meld jij je schade aan je verzekeraar?

• 18 april 2013
  • 9 reacties
  • 1359 Bekeken

Badge +2
Je hebt een aanrijding gehad met je auto. Of er is ingebroken in je huis en een laptop is gestolen. Je hebt schade. En je wilt graag dat het snel en goed wordt opgelost. Hoe regel jij je schade het liefst bij je verzekeraar?

Je kunt op verschillende manieren schademelden aan FBTO
Je kunt je schade melden bij FBTO op verschillende manieren:
- Bellen
- Een brief sturen
- Een e-mail sturen
- Op FBTO.nl
- Via een App (Zorg- en Autoverzekering)

Vraag
Hoe meld jij het liefst schade aan FBTO? En waarom kies je voor die vorm van contact?

9 reacties

Internet is de manier van communiceren nu; het is snel, goedkoop, makkelijk op te reageren en snel te verwerken. Voor de verzekeraar en de verzekerde levert het voordelen op. De gegevens zijn snel te koppelen aan de schade zodat er minder kans op fouten zijn.
Heb gelukig weinig schade maar ik denk dat ik in eerste instantie zou bellen en daarna via internet de zaak verder doorgeven
Eerst zou ik willen bellen, dan verdere informatie mailen. Gelukkig heb ook ik bijna nooit schade.

Het is niet in deze poll gevraagd, maar ik zou graag 1 natuurlijke contactpersoon (per schadegeval) hebben. Dus niet steeds weer contact met iemand anders, die het verhaal niet kent.
Badge +2
Bellen!
Dan krijg je meteen respons en weet je wat je verder moet doen.

Via internet duurt het vaak ongewis lang.
Badge +2
Ik bel.
Het grote voordeel is dat je meteen informatie kan krijgen hoe verder te handelen, met welke reparateur je in zee mag en meer van dergelike practische zaken.
Je hebt snel de schadeformulieren thuis.
Badge +2
Je hebt een aanrijding gehad met je auto. Of er is ingebroken in je huis en een laptop is gestolen. Je hebt schade. En je wilt graag dat het snel en goed wordt opgelost. Hoe regel jij je schade het liefst bij je verzekeraar?

Je kunt op verschillende manieren schademelden aan FBTO
Je kunt je schade melden bij FBTO op verschillende manieren:
- Bellen
- Een brief sturen
- Een e-mail sturen
- Op FBTO.nl
- Via een App (Zorg- en Autoverzekering)

Vraag
Hoe meld jij het liefst schade aan FBTO? En waarom kies je voor die vorm van contact?

Een beller is sneller!
Ik heb zelf erg veel ervaring op dit gebied, ben  al bijna 30 jaar werkzaam in de verzekeringsbranche. Ik weet uit ervaring dat de mensen die een schade lijden daar vaak heel erg emotioneel over zijn, hetgeen volkomen logisch is. Juist dan hebben de mensen die schade lijden een ander mens nodig en dan liefst iemnand die én over inlevingsvermogen én over veel vakkennis cq ervaring met schade afhandeling beschikt.
Deze persoon is eigenlijk het boegbeeld van de desbetreffende verzekeraar/gevolmachtigde, nu kunnen gemaakte beloftes en gewekte verwachtingen waargemaakt worden, of worden klanten diep teleurgesteld in de zekerheden die men dacht te hebben aangekocht!
Juist het menselijk handelen in een 1ste contact met klanten die schade lijden, heeft vaak tot verdieping van de relatie met de verzekeraar geleid, zeker als de begeleiding daarna ook goed was, en dat mag dan best via @mail of schriftelijk via de post gaan.
Als laatste is dan nog de afsluiting, laat degene die de klant gesproken heeft bij de schademelding, OOK de klant terugbellen als het schadedossier wordt afgesloten.
Dit is mijn persoonlijke mening, gebaseerd op vele honderden klantcontacten bij diverse soorten schade....!
Eerst bellen zodat je weet welke acties je moet nemen, verdere afhandeling per mail/ internet.
It will be simply open after know the best commanding option with it open passwords in microsoft edge you have chance to know the all windows technical setting.

Reageer