Direct writer: "Zoek-het-zelf-maar-uit" verzekeringen?

  • 12 november 2012
  • 64 reacties
  • 11846 Bekeken


Toon eerste bericht

64 reacties

De do-it-yourself-hypotheker heeft er zin in.......
maar wie zitten er dan in de bezemwagen?


External Site | VerzekeringsNieuws
Lijfrente komt vrij..........
doe-het-zelf voor een paar tientjes.......óf laat je adviseren voor pakweg € 1.000,-

weer de vraag wie er in de bezemwagen zit?


Erica Verdegaal: Vrijkomende lijfrentekanpitalen | VerzekeringsBlog
ervaringen.nl


Daarom verzekering ervaringen lezen

Veel mensen sluiten een verzekering af om te voorkomen dat ze op moeten draaien voor de financiële gevolgen van allerlei risico's die je kunt lopen. Banken en verzekeraars zorgen ervoor dat verzekeringen aansluiten bij de persoonlijke wensen en behoeften van een steeds groter wordende groep mensen. Tegenwoordig kun je je uitgebreid laten verzekeren als aanvullingen op basisverzekeringen.

Meestal kom je er pas achter of een verzekeraar voldoet aan jou standaard als je aanspraak moet doen op je verzekering. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat iemand jarenlang een reisverzekering heeft waarbij de afschrijving ect. vlekkenloos verloopt. Maar dan is de persoon op vakantie en moet aanspraak doen op zijn reisverzekering, wanneer de verzekeraar lastig te bereiken is of tegenwerkt ip.v. meewerkt dan krijg je het gevoel dat je al die jaren voor jan doedel hebt betaald. Vraag daarom bij vrienden en familie of zij ervaring hebben met de verzekering of verzekeraar waar jij je wilt verzekeren. Daarnaast kun je op website zoals deze ervaringen lezen van andere consumenten. Op deze manier kom je er achter of de verzekeraar ook goed helpt naast een lage premie en de beloofde voorwaarden.
Verzekering afsluiten

Een verzekering afsluiten is niet zo moeilijk, want veel banken en verzekeraars bieden hun verzekeringen online aan of hebben mooie brochures en flyers. Maar een verstandige keuze is niet altijd even snel gemaakt en daarom is het aan te raden je van tevoren goed te verdiepen in de verzekering die je af wil sluiten of op gesprek te gaan bij een bank of adviseur. Een adviseur kan je veel meer vertellen over de verzekering en wat deze voor jou zal gaan doen. Wanneer je online verzekeringen vergelijkt bereid je jezelf al enigszins voor op het maken van een goede keuze.


http://www.ervaringen.nl/met/verzekeringen
advies.nl


Wat is ADVIES.NL en hoe werkt het?
Advies.nl geeft persoonlijk antwoord op uw vragen op allerlei gebied. De bij ADVIES.NL aangesloten deskundigen hebben ruime ervaring binnen hun vakgebied of specialisme.

Gratis Advies:
Algemene adviezen zijn gratis en worden in de vragenlijsten gepubliceerd, zodat anderen van uw vragen kunnen leren.


http://advies.nl/
De klanteninformatie........
uit handen gegeven?

Via kwalitatief hoogwaardige Weblogs en de uitgebreide eigen-klantenservice is de verzekeringsinformatie bij Independer inmiddels breder, informatiever en sneller dan bij menige verzekeringsmaatschappij! Vooraan de "goedkope" direct writers, dus de online maatschappijen. Worden de verkoopafdelingen  van deze tak van sport hier nu links én rechts ingehaald? Het regent klachten over "call-centers" van de verzekeraars, die verkeerde adviesen geven óf bij latere schriftelijke bevestigungen resp. handelingen van het telefonisch gegeven advies afwijken. Baant zich hier een (on-)bewuste breuk aan.......óf geven de verzekeraars hun klanteninformatieservice hier uit handen tegen betaling via de, soms niet malse, afsluitergoedingen.......?

TIP: krijgt u advies en gaat u daarna handelen, noteer dan de naam van uw gesprekspartner of vraag om een e-mail-bevestiging, om later eventueel met hand en voet en tand tegengas bij reclamatie te kunnen geven.

Wat doet onze klantenservice voor jou? - Independer.nl


Ik nodig de verzekeringsmaatschappijen uit om deze vaststelling tegen te spreken!!
De klanteninformatie........(2)
Wij hebben geen telefoon in uw voordeel!


Goedkoop, goedkoper, goedkoopst en allergoedkoopst.............wat willen de klanten?

Allergoedkoopst..........
dan heb ik er één voor u, maar schrijf dan nooit in reviews "kan niemand telefonisch bereiken"

https://verzekeruzelf.nl/telefoonnummer-verzekeruzelf
Zoek-het-zelf-maar-uit-apps?
pleidooi wegens kosten

VVP
Zoek dit zelf maar eens helemaal uit......schade aan de stacaravan gedekt?
waarom zulke nevelgodijnen optrekken, dit is toch niet klantvriendelijk, maar eigenbelang van iedere verzekeraar op zich!

Ik wil niet weten hoelang de medewerker van de verzekeringssite.nl bezig was om dit "even" uit te zoeken! De zin "binnen drie minuten verzekerten is dus misleiding"!


Schade aan stacaravan gedekt?
Reputatie 1
Mooie link! Erg handig als je een stacaravan gaat huren. Denk je dat deze bedragen voldoende zijn?
Intussen, tikt de tijd gewoon door.......en er gebeurd.......helemaal NIKS
behalve verzekeren via een iPad, maar het blijft dezelfde slechte verzekering!

Ik heb al eerder een pleidooi gehouden tégen het zoek-het-zelf-maar-uit direct writer verzekeringssyteem en op dit Forum het idee van één van de moderatoren, dat toen nog véél te vroeg kwam, gepromoot. Hij noemde het toen "matchen" van klantenwensen, waarbij je zélf invloed kon nemen op de aangeboden en uitgebreidere keuzes. Drie vergelijkingssites werden toen door mij met dit idee benaderd. Ze  bedankten zich voor de innovatieve inslag, maar hielden uiteindelijk de boot af. FBTO zou toen ook al experimenteren, vertelde Remco, de manager van Onderling.nl

Inmiddels heb ik o.a. een fiets, een maatpak, een burostoel, een designer tafelkleed, maar ook een zelf samengestelde auto gekocht naar een verbeterd principe van dit beschreven match-idee. Al deze aanschaffingen zijn namelijk aan de computer door mijzelf "geconfigureerd" met een voorgelegd en begrijpelijk fabrieks-computerprogramma. Het fietsvoorbeeld heb ik voor geïnteresseerden meegelinkt.

Door het optimaliseren en individualiseren van bestellingen komt ook "het individuele verzekeren" weer terug in the picture en vraag ik me nu toch langzaam af, waarom dit bij een door mij af te sluiten verzekering niet óók kan worden toegepast......de techniek, de software is er toch allemaal al. Wanneer je de klant in het middelpunt van je denken en handelen stelt.........doe het dan met een klantvriendelijke verzekerings-configurator!!

Stel uw fiets zelf eens samen en vraag daarna, met uw configuratie-ervaring, uw verzekeraar eens of zij een polis met u kunnen "configureren". De financiële adviseur kan dit inmiddels, maar de vergelijkingssites en directverzekeraars blijven de boot voor de do-it-yourselver nog afhouden. De goedkoopste fiets en verzekering kunt u o.a. bij de HEMA kopen, de beste individuee aangepaste en daardoor tevredenstellendste niet! De prijs van het confectie- en het geconfigureerde model kunt u altijd nog met elkaar vergelijken en geheel uw eigen (en niet de vergelijkingssite-beslissing) nemen.

Dát zou ik ontwikkelen als ik FBTO-marketeer was.........
en misschien krijgen we eens een reactie vanuit FBTO hierop?

Wordt vervolgd........

Rose Versand - Rose Versand Shop MTB racefiets Trekkingfiets Versand fietsen



***Overigens!.....een tipje van de sluier opgelicht, waaraan de moderne? verzekeringsmarketeers het/ons premiegeld wél uitgeven..........bij voorbeeld aan Google! Ik zou toch maar eens over het configureren en de te behalen voorsprong op de markt ten bate van de klant nadenken!

http://www.frankwatching.com/archive/2011/11/07/google-adwords-perverse-kosten-voor-verzekeraars/
De eerste stappen naar "het configureren".....
voorbeelden voor marketing-nerds

5 tips om online adviestools efficiënt in te zetten - Frankwatching
De AFM (Autoriteit Financiële Markten) zegt eindelijk ook iets over de "zoek-het-zelf-maar-uit-verzekeringen"

Het schijnt de bedoeling te zijn, dat de poster op Ondeling hierover nu iets hierover moet gaat vertellen, maar dit spreekt toch helemaal vanzelf. Het plaatsen van links en het reageren meer dan drie maal achter elkaar blijkt ook niet (meer) de bedoeling te zijn.....Ik blijk het aanbod van dit forum niet helemaal begrepen te hebben en/of de spelregels werden veranderd. Voortaan dus nu ook: "zoek het zelf maar op". I'm off! 1685 lezers weten nu meer dan vroeger en alleen dat is al positief.

Stellingen provisieverbod helpen consumenten bij maken juiste afweging | AFM
Avéro-Achmea als voorbeeld van dienstbaarheid........
en de zoek-het-zelf-maar-uit-verzekeraar uiteindelijk de verliezer?


Direct-writers gaan vol voor de prijs. Vergelijkingssites gaan vol voor de prijs. Klanten gaan vol voor de prijs! Nederlanders gaan altijd helemaal voor de prijs.......

NOG!!

Want er komt ooit een deadline, waarna de prijsbodem bereikt is. De aangeboden producten/diensten  kunnen niet meer lager in prijs zonder de minimale kwaliteit te garanderen en ze zijn dan ook helemaal uitgekleed! Geen of slechte service, af en toe een kadootje voor nieuwe klanten en dat was het dan.........

Wat komt er dan daarna? Tijdelijk zullen de "vette" organisaties nog ònder de kostprijs kunnen werken en enige lastige concurrenten overgenomen worden. Het aanbod versobert.....de klant wilde het zo!! Goeiekoper ging écht niet meer, klantenservice op spaarvlam.......zoek het dus zelf maar uit. Terugbellen? Reacties? Informatie?

Maar er is óókeen andere weg, een weg met een visie op de langere termijn en het is hier de vraag of er nu al klanten genoeg zijn, die bereid zijn vandaag, in een crisistijd!, deze weg al te gaan.........meer dienstbaarheid, iets hogere prijzen, klant als middelpunt en persoonlijkere  productvariatie i.p.v. standaard uit het schap. Albert Hein-service kan ook bij Lidl, u ziet het momenteel in de supermarkten gebeuren. JUMBO als winnaar en Super de Boer of C 1000 weggevaagd.......

Hoe denkt u hierover? Is dit voor uw verzekeringen ook een optie? een nieuwe kans?

Dienstbaar zijn is het nieuwe goud - Paul Moers - YouTube
Hi Hansje,

Dit topic bestaat nu uit 7 pagina’s zonder interactie, dus we moeten dit topic helaas sluiten. Zoals we vaker hebben aangegeven is Onderling.nl bedoeld voor interactie rondom verzekeringen. Hierbij dus ook een dringend verzoek om deel te nemen aan de dialoog en zoals afgesproken niet meer dan 3 reacties achter elkaar te plaatsen. Dit nodigt niet uit tot interactie en hierdoor ontstaan topics zoals deze wat niet de bedoeling is.

Reageer