De jacht op het grijze (premie-)goud...........

• 8 april 2014
  • 1 reactie
  • 454 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Er duiken steeds weer berichten op, dat ouderen eigenlijk méér autopremie moesten gaan betalen omdat ze zo onzeker zijn in het verkeer en (misschien?) vaker ongelukken veroorzaken. Ouderen veroorzaken vaker brand..........staat in een suggestief nieuwsbericht in een nieuwe Topic van Jelle. Ouderen kosten veel zorg............maar, één derde is actieve mantelzorger! Ouderen consumeren te weing, consumeren doelbewuster zal bedoeld worden............Ouderen.......vul maar in!

Ouderen komen in verhouding minder vaak voor in verzekeraars-activiteiten van de altijd (piep-)jonge en dynamische  marketeers! Ouderen zijn daarentegen eerder vermogender dan welke andere doelgroep ook. Ze worden genegeerd, terwijl er wél graag zaken gedaan wordt met jonge mensen.......Jongeren zijn beter te beïnvloeden zal bedoeld worden. FBTO richt zich óók sterker op de jongere generatie. FBTO gaat naar een universiteit, maar niet naar het bejaardentehuis om van gedachten te wisselen..........héh, valt het jullie nu pas op? Jullie vergeten een lucratieve groep klanten helemaal.

Verzekeraars kunnen ook eens meer aandacht besteden aan deze "vermogende ouderen",  die niet via vergelijkingssites naar de goedkoopste verzekeringen jagen, maar meer ouderengerichte service als aangenaam waarnemen en ook bereid zijn daar meer voor te betalen. Een nieuwsbrief voor ouderenproblemen, iets minder tempo bij een telefoongesprek..........om maar eens met opsommen te beginnen.

Ik wil met deze Topic een lans voor mijn leeftijdsgenoten breken en opmerken, dat ook wij bereid zijn op Onderling.nl onze mening te deponeren. Maar hoeveel er werkelijk gaan meedoen, moeten we even afwachten. Francien (een nieuwe veelbelovende moderator) vroeg me onlangs hoe we meer deelnemers kunnen generen i.p.v. zeuren over het afvloeien van deelnemrs........Francien, ik doe mijn best! Oudere verzekeringsklanten genoeg, maar ze moeten gemobiliseerd worden.

Inmiddels is er een "ouderen-professor" bij het Verbond van Verzekeraars in discussie gegaan, sámen met ouderen, over wat er veranderd kan worden. Ik voorspel dat dit een een WIN-WIN-kans is!  Misschien zien we er op een positieve manier op Onderling ook iets over terug...........de Onderlingers/FBTO kunnen bij het Verbond een protokol opvragen!

http://www.vpro.nl/lees/tv/2014/grijze-goud.html

Heeft iemand, misschien een oudere, hier inspirerende ideeën over?

1 reactie

Badge +2
ben ik een oudere met 53 jaar. Ik hoop het niet en ik ben het wel met je eens.
Wat je vergeten bent te noemen is dat ouderen niet elk jaar van maatschappij wisselen.
goede sevice wordt door die leeftijdsgroep beloond,
En FBTO, waaruit blijkt het "onderlinge " van toen.
Ouderen moeten bij meerdere verzekeringen meer betalen dan jongeren
Is dat de NIEUWE sociale gedachte van de Onderlinge

Reageer