Cadeaus van je verzekeraar

  • 25 oktober 2012
  • 44 reacties
  • 30707 Bekeken

Reputatie 2
Gratis APK keuring, winter/zomer check.
Wat vind jij, kunnen deze voordelen ervoor zorgen dat je bij de verzekeraar blijft?

44 reacties

Nog een leuk idee.....in België! samen met je verzekeraar  "een slippertje"  maken.....

Slipcursus
Mijn tip voor nieuwkopers.......geen cadeau van de verzekeraar accepteren

Maar verhandel stevig met het autobedrijf waar je een nieuwe auto denkt te gaan kopen........en wanneer de auto-wensen vervuld zijn, vraag je om een jaar all-risk-verzekering gratis erbij.

1-Voor autobedrijven zijn de verzekeringen veel gunstiger dan voor een particulier

2-Rabatgeven zien de merk-collega's van niet graag.......een verzekering schenken is echter is geen auto-rabat

3-De handelaar doet werkelijk ales om een nieuwe klant te kunnen krijgen.....alles!


Dus......geen cadeau van de verzekeraar, maar de hele verzekering als cadeau!!!
Ook dat nog.....het komt vaak anders, dan je denkt!
Duur cadeautje voor DubbelJee

TIP:  APK's kun je verschuiven......en met een beurt combineren, die vaak gratis zijn.

https://forum.onderling.nl/auto-motor-18/gratis-apk-garage-waar-fbto-regeling-mee-heeft-510/

http://www.fbto.nl/fbto/flexmotorrijtuigen/klantVoordeelPaginaPrepareAction.do
TIP: Primair kijken welke "cadeautjes" je bij de voorwaarden (niet) krijgt.....
en pas dàn kun je bij de eigen/beste verzekeraar blijven!

Check bij voorbeeld de autoverzekering zo.....

verschillen tussen autoverzekeringen
Een geheel andere aanpak.......

Cadeautje voor een nieuwe klant is momenteel standaard, maar wat is met een cadeautje voor een (tr)ouwe klant? De APK blijven betalen zolang de autoverzekering loopt is in principe al de juiste aanpak voor de beoogde klantenbinding. Maar dit kado is erg "dwingend", doordat de garage al is voorgeschreven, net zoals tegoedbonacties, die alleen maar bij KARWEI geldig zijn, je zult maar net GAMMA-fan zijn. Eerder een schoonheidsfoutje dus

De algemeen geldende bioscoopbon als voorbeeld, is neutraler en kan eventueel aan de kinderen/of anderen doorgegeven worden. Een geschenk met exclusiviteit en alleen maar bij FBTO te "verdienen" door een (tr)ouwe klant te zijn werkt nog sympatieker. Maar daar moet je ook een beetje vindingrijker voor zijn als inkoper/marketeer.

Met een jaarlijks oplopende bonus (om bij het voorbeeld te blijven, ieder jaar een bioscoopkaartje meer) wordt het de klant zelfs steeds moeilijker gemaakt om over te stappen met de wetenschap, dat hij/zij niet de 8 kaartjes  zal kunnen halen. Koopt de FBTO-marketeer jaarlijks steeds meer kaartjes voor (tr)ouwe klanten, kan de inkoopprijs zelfs gaan dalen, waardoor de waarde voor de klant stijgt, de kosten voor de verzekeraar echter constant gehouden kunnen worden.

Een Win(st-Win(st) strategie door een iets andere aanpak, voor klant én verzekeraar.
Een ander probleem met "cadeautjes" die om een meer langere-termijn-effect vragen.....


Zorgverzekeraar 'dient maatschappelijk belang’ | Gezondheid - NUjij.nl
Dilettantisme van een bank.
Misschien heeft u ook zo'n absurde cadeautjes-vragenlijst gekregen van de ING?


"Onze trouwe spaarklanten verdienen een cadeautje........"

Geachte ING-Klant,

.......en  wilt u meedoen aan het uitzoeken van geschikte cadeaus voor onze trouwe klanten......klik hier!

Een waslijst afbeeldingen van allemaal prullaria (geschenken), waarbij de klant feitelijk niets krijgt, maar "lekker gemaakt" wordt. (Eigenlijk een hulproep "wij weten niet wat we voor deze actie moeten inkopen.....maar de chef heeft gezegd, zoek maar iets leuks uit!")

VRAAG: wat zou u persoonlijk als geschenk graag willen hebben....
Valt niet mee om een eerste slechte keuze te maken, maar ik overwind mezelf en klik.....
en op de tweede plaats? Ik wil overslaan......maar word gedwongen iets in te vullen....O.K.
en op de derde plaats? Shit.......maar ben nog steeds nieuwschierig naar de voortzetting.....O.K
en op de derde plaats? DIT KAN NIET WAAR ZIJN! 

maar......nu komt er gelukkig een variatie....

VRAAG: welke cadeau zou u het minst graag willen hebben?
.....en daarna?
.....en dan?
.....werkelijk de gehele waslijst doorploeteren om naar de volgende vraag "verlost" te kunnen worden.

VRAAG: vult u achter ieder cadeau in wat u denkt dat het waard is.....IEDER CADEAU! Mamma mia....

VRAAG: geeft u aan in welke volgorde u nú (met de geschatte prijs ernaast) zoudt uitzoeken! Ja, doeiiiii.....

De rest heb ik niet meer gezien....want  zoveel dilettantisme.....voor een klant die helemaal eens niet ING-spaart!

NB. In Engeland mag je in zulke situatie een rekening sturen.....voor de medewerking!!
TIP voor de ING
en andere beginners.......

laat de profi's ernaar kijken


Bewezen. Eerlijk. Full-service. Dat is werken met Dunck Loyalty Marketing. Specialist in klantloyaliteit.
Als jaarlijks bedanktje voor het blijven bij dezelfde autoverzekeraar (en niet om een klant bij de concurrentie weg te halen), zijn er genoeg auto-assecoires te bedenken. Vooral op veiligheidsgebied, zoals gele vestjes, gordelclip, branddeken, verbanddoos,(schuim-)brandblusser, gordelmes en ruitentikker, ruitenkrabber met handschoen....enz.
TIP: het is ook mogelijk dat de vestjes niet meer nodig zijn, dan kan aangeboden worden hiervoor een puntenbon uit te drukken, die gebruikt mag worden met het bedankje in het komende jaar, voor bij voorbeeld samen met de ruitentikker een branddeken. Het jaar daarop voor de wat duurdere brandblusser.....en zo blijft een klant eerder hangen, verzamelt bonuspunten en is ook tevreden wanneer hij/zij een vergoeding krijgt voor het langer blijven en niet alleen een cadeautje voor de swcitchers.
Uiteindelijk betaalt de klant het toch weer zelf natuurlijk. Maar zo zit de consumentenmarkt nu eenmaal in elkaar!
Ik wens iedereen leuke "pakjesdagen"........én vooral de allerbeste verzekering.


Hans(je).
Loyale klant krijgt geen kado en betaalt te veel..........
zo schiet je in de eigen voet


Loyale klant betaalt korting

Verzekeraars willen graag nieuwe klanten aantrekken en vinden die vooral onder jongeren. Daarom introduceren ze speciale internetverzekeringen. Deze verschillen qua vergoedingen voor de basisdekking niet van de traditionele zorgverzekering** . Qua premie en extraatjes zijn ze wel veel gunstiger. De kortingen en extra’s kunnen verzekeraars geven dankzij de grote aantallen loyale klanten. In 2012 bleef zo’n 94% van alle verzekerden zijn zorgverzekeraar trouw, in 2013 zal dat niet veel anders zijn.
Kortingen voor u én uw vrienden........
iedere vriend is € 15,- waard



tip een vriend en verdien!
OVERSTAPPEN........voor cadeautje

De NS drukttoch  weer een spoorboekje.......
De NN drukt de prijs voor de inboedelverzekering.......twee maanden gratis!

https://www.nn.nl/web/show/id=668636
BLIJVEN ZITTEN.........voor een cadeautje


De aangekondigde OHRA-Agenda 2013 voor de trouwe klant is zojuist per post gekomen. Het ontwerp kon vooral naar smaak  vastgelegd worden. Naast handige webpagina's en telefoonnummers worden tips gegeven om (verzekerings-)schade te helpen vermijden. Veel vrijetijdstips met 20 kortingsbonnen voor een leuk en voordeliger dagje uit. Decente OHRA-reclame. Geschatte waarde € 2,50+porto.

Een vriendelijke brief kon er niet meer bij.........storend slordigheidje, terwijl de feestdagen voor de deur staan.

Eénmaal gewend aan deze jaarlijkse A5-agenda, de attentie op zich, verder een goede communicatie..........
waarom zou ik dan voor een tegoedbon van € 25,- mijn verzekeraar gaan wisselen, zoals FBTO in een "nieuwsbrief" ook zojuist heeft aangeboden. Op de achtergrond hoor ik een reclame van "even Apeldoorn bellen".
Verzekeren leuk maken is toch wel een moeilijke bezigheid voor marketeers!
Goed rijden/autoverzekeraar als Sinterklaas....

-exclusieve korting van 10%
-bluetooth wireless headset t.w.v. € 25,-
-een donatie van € 50,- aan het Fonds Slachtofferhulp

Polis direct
t.a.v. Victor Kuijstermanns
Antwoordnummer 1414
6500 VD Nijmegen

https://www.polisdirect.nl/?gclid=CNy35vyhiLQCFQzKtAodLXMAug
Drie verzekeringen voor de prijs van één..............

Helaas niet gevonden op Google!
Hoedatzo.....nog meer voordeel


Bonuskorting op Ditzo inboedelverzekering - verzekering vergelijken
Pas op! Na het vastleggen van de zorgpremie, veranderen de verzekeraars steeds weer hun aanbod, om de moordende concurrentie het hoofd te bieden. Sluit dus niet (veel) te vroeg af...........!! Cadeautjes komen nog!


"Consumenten, die steeds vaker gebruikmaken van vergelijkingssites, profiteren hiervan. Erik Hordijk, directeur onafhankelijke vergelijker Verzekeringssite.nl: "We hebben nog niet eerder meegemaakt dat verzekeraars nog zoveel aanpassingen doen, nadat hun premies al bekend zijn gemaakt."
De laatste dagen om de zorgverzekering 2013 af te sluiten........met korting/kado


Acties en kortingen zorgverzekeringen 2013
"Leuke" korting..........geven of nemen?


Iedere ZLM klant ontvangt € 50,- | ZLM Verzekeringen

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2013-01-11/343130/vergissing-zlm-bij-uitkeren-50-euro-aan-klanten
CZ.....afwisselende klantvoordeel-kortingen..............
zorgen er in ieder geval niet voor dat je daarom wèggaat


Klantvoordeel - CZ
Artikel over prijsstunters: "Prijsstunters blinken vaak in maar één ding werkelijk uit......DE PRIJS!!"


http://www.frankwatching.com/archive/2013/02/04/waarom-zou-je-online-prijsstunter-worden/
Dat is een praktisch welkom-cadeau of verjaardagscadeau of voor trouwe klanten.......
incl. verzenden en een deal met de uitgever voor nog geen € 10,-


Stap voor stap door de kleine lettertjes met Van Gaal | VerzekeringsBlog
Goedkoop, goedkoper, goedkoopst.........

Hoi Lies (met de hartjes),

Over prijsverval bij de autoverzekeringen had ik al eens geschreven. Over prijsgaranties nog niet.
Alhoewel jouw Topic-thema daarover gaat, of je door cadeautjes bij je verzekeraar zult blijven.....
Ik heb een "cadeautje gevonden, waardoor je bij je verzekeraar zult weggaan. Het cadeautje "prijsgarantie"!

Een direct writer garandeert de kleinste prijs voor de inboedelverzekering "wanneer u ons een betere offerte kunt voorleggen van een andere vezekeringsmaatschappij, geven wij u daarop nog eens 10% korting".

Asstel (van Gothaer) is daar, in Duitsland, zeker van zijn zaak.

Goedkoop, goedkoper, goedkoopst, aller-goedkoopst.........en wat komt daarna nog?
Tot overmaat van ramp begint een vergelijkingssite óók nog met cadeaus te smijten
een dashcam voor u.......leuk hebbedingetje......op 8.3.2013, 13.00h echter......
met OP=OP dus kunt u nú al achter het net vissen!


verzekeringssite.nl en Polis Direct

Reageer