Vraag

Bestaat er een ORGANOGRAM van FBTO?

• 20 april 2013
  • 27 reacties
  • 42338 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
VRAAG met andere woorden, is er al ergens ooit met behulp van een typografische afbeelding duidelijk gemaakt hoe de verzekeraar FBTO intern georganiseerd is? En welke plaats neemt zij in binnen deAchmea-organisatie?

Onderling-community-leden, maar ook de klanten willen misschien wel eens nader kennis maken met hún verzekeraar?
Jij kiest ......als slogan en het gekleurde nieuwe logo is al eens uitgelegd. Maar hoeveel medewerkers heeft FBTO überhaupt? Zijn er regionale kantoren of vertegenwoordigingen? Ik heb nog nooit iets van de directie gehoord/gelezen!

27 reacties

VRAAG met andere woorden, is er al ergens ooit met behulp van een typografische afbeelding duidelijk gemaakt hoe de verzekeraar FBTO intern georganiseerd is? En welke plaats neemt zij in binnen deAchmea-organisatie? Onderling-community-leden, maar ook de klanten willen misschien wel eens nader kennis maken met hún verzekeraar? Jij kiest ......als slogan en het gekleurde nieuwe logo is al eens uitgelegd. Maar hoeveel medewerkers heeft FBTO überhaupt? Zijn er regionale kantoren of vertegenwoordigingen? Ik heb nog nooit iets van de directie gehoord/gelezen!

Hi Hansje,

Hier  kun je deze informatie vinden. 🙂
@Leah,

Ja, nog veel meer informatie staat er bij Achmea in het jaarverslag........(in het engels).......,
maar een organogram ziet er toch iets anders anders uit. Bestaat dus niet! Voor meer dan 500.000 klanten en ca. 450 medewerkers......?.....mager resultaat. MIN-puntje!!

https://www.google.nl/search?q=organogram&client=firefox-a&hs=Omx&rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Uz51UYG6II7DPIT6gPAJ&ved=0CDQQsAQ&biw=1242&bih=853
Zoiets, maar dan de organisatievorm van FBTO.........

https://www.achmea.nl/over-achmea/organisatie/organogram/Paginas/organogram-groot.aspx
Hier wordt het al interessanter.............maar is nog steeds niet van FBTO

Organisatie - Syntrusachmea.nl
Achmea wéét wat een organogram is.....

Vereniging Achmea
Nu moet ik nog links-boven naar DIRECT zien te komen........

https://www.achmea.nl/over-achmea/organisatie/organogram/Paginas/default.aspx
O.K. Terwijl jullie beginnen met tekenen, kunnen we het organigram/organogram van het Rijksmuseum gaan bekijken.......

http://www.hoemoethet.be/hoe-een-organigram-maken-in-word/

Rijksmuseum, het museum van Nederland - Rijksmuseum Amsterdam, het museum van Nederland
STOP maar met het ontwerpen van een FBTO-organogram.....
er komen alwéér nieuwe regeltjes aan, die eerst bestudeerd moeten worden!

Europa werkt aan nieuwe privacyregels. Met het actuele gesteggel over de cookiewetgeving, is voor iedereen duidelijk hoe belangrijk het is om in een vroeg stadium invloed uit te oefenen op nieuwe regels. Wat Europa nu bedenkt, wordt straks de realiteit! En de wijzigingen zijn ingrijpend voor de marketingbranche en dus van toepassing op uw dagelijkse werkzaamheden!

Zo wordt er gesproken over een opt-in voor marketing en profileren. Dit betekent niet alleen vooraf toestemming vragen voor telemarketing en direct mail, maar ook dat uw klant straks akkoord moet geven op alles wat u van hem vastlegt in uw database. Het Europees Parlement buigt zich op dit moment over deze regels en wil hier nog dit jaar over stemmen.

Om de branche te informeren over de ontwikkelingen organiseert DDMA op 23 mei een voorlichtingsbijeenkomst EU privacy verordening. Hier wordt u bijgepraat over de mogelijke gevolgen van de verordening op uw business en hoe u op deze dreiging kunt reageren.

Zorg dat u bent voorbereid en schrijf u direct in!
Twitter Facebook LinkedIn

Sprekers

*Jitty van Doodewaerd is compliance officer bij DDMA. Ze is betrokken bij verschillende lobbytrajecten, lid van de Legal Affairs Committee van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA) en de Privacy Commissie van VNO-NCW. Namens DDMA is Jitty actief in de Europese lobby voor de Privacy Verordening en zij is dan ook als geen ander in staat de wijzigingen te vertalen naar de beroepspraktijk

* Alexander Singewald is directeur van Singewald Consultants Group. Daarnaast bekleedt Alexander nog verschillende nevenfuncties zoals voorzitter van de Commissie Regelgeving van de DDMA, voorzitter van de Geschillencommissie Promotionele Produkten, Secretaris van de beroepscommissie voor onderzoek en statistiek, voorzitter van de Plantronics Telesales Team Trophy, lid van de Board en het Legal Affairs Committe van de FEDMA en lid van de Legal Affairs Comitte van ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research). 

Praktische informatie & inschrijven  

Datum:
Donderdag 23 mei 2013

Arie Biemondstraat 111
1054 PD Amsterdam

Programma:
15.00 uur: Inloop & ontvangst
15.30 uur: Start bijeenkomst
17.30 uur: Netwerkborrel

Kosten*:
DDMA leden: GRATIS
Niet leden betalen: 95 euro

INSCHRIJVEN

* No-show fee - DDMA hanteert een no-show fee van € 50,- voor de gemaakte kosten. Gratis afmelden kan tot dinsdag 21 mei.
Daarbuiten en daarbinnen.......

Hi, Onderlingers:

Joris,
Remco,
Leah,
Fokelien,
Jelle,
Jackelien,
Laura,
Lies,
Maaike
en andere Onderlingers.......

Nadat Leah mij met een kluitje in het riet (als antwoord op de hier gestelde vraag) naar huis stuurde en er uiteindelijk dus géén organogram ter beschikking blijkt te staan.......is het mij echter nog steeds helemaal onduidelijk hoe FBTO is georganiseerd.

Lijkt het jullie niet logisch, dat er een groep mensen met Onderling/FBTO communiceert en er een klantenkring van > 500.000 consumenten geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jullie verzekeringswinkel? Wie is er de baas?.......dat is normalerwijze de directie, maar die vind ik op de site alleen maar onder "klachtenmelding".....!! Wie bedenkt jullie tv-spotjes? Zijn jullie sponsor van iets of iemand.......normale standaard klantenvragen, toch?

Wanneer je bewust in discussie treedt met "daarbuiten", lijkt het me logisch, dat "daarbuiten" ook wel eens meer wil weten over "daarbinnen". Vanuit het 1x1-marketingoogpunt gewoon opbouwen van bedrijfsloyaliteit! Dat organogram komt er dus niet, maar de informatie zonder grafische bewerking kom er klaarblijkelijk óók niet........

Leah is het vergeten..........dus daarom vraag ik het jullie nu als groep nog eens: Hoe zit FBTO eigenlijk in elkaar? en vertel een iets meer dan dat beetje wat op de website staat....verkoop jezelf eens beter! dan steeds maar alleen via een product. Wanneer jullie mijn vraag (als sparringpartner) niet bevalt......dan leg het me uit.
Dames en heren van Onderling en/of de FBTO-marketingafdeling........momenteel komt regelmatig een reclamespotje voorbij waar mij wordt verteld, dat je FBTO zélf aan en uit kunt zetten. Maar waarom hebben jullie de communicatie met mij uitgezet?

De gestelde vraag was:

"Lijkt het jullie niet logisch, dat er een groep mensen met Onderling/FBTO communiceert en er een klantenkring van > 500.000 consumenten geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jullie verzekeringswinkel? Wie is er de baas?.......dat is normalerwijze de directie, maar die vind ik op de site alleen maar onder "klachtenmelding".....!! Wie bedenkt jullie tv-spotjes? Zijn jullie sponsor van iets of iemand.......normale standaard klantenvragen, toch?
Wanneer je bewust in discussie treedt met "daarbuiten", lijkt het me logisch, dat "daarbuiten" ook wel eens meer wil weten over "daarbinnen". Vanuit het 1x1-marketingoogpunt gewoon opbouwen van bedrijfsloyaliteit!"
Neem eens een voorbeeld aan de presentatie van Independer en hun medewerkers (link).Voor je het in de gaten krijgt wikkelen ze de klant/bezoeker om hun vinger. Qua bedrijf, aangeboden producten maar óók de verantwoordelijke medewerkers, waarvan de loopbaan en de drive persoonlijk worden voorgesteld. CONTENT......om een tot nu toe steeds door mij op dit Forum vermeden marketing-vakuitdrukking te gebruiken.

Van FBTO-Onderling krijg ik niet eens een antwoord op een vraag, alhoewel jullie mij als GURU hebben gekwalificeerd en ik me inbeeld, dat dit een soort verdiende status moet voorstellen........

Maar de laatste vraag dan maar eerst............wat is volgens jullie dan een GURU?

Suzan Samson - Independer.nl
Co creation = no creation?  (een beetje marketing)
....en dit geldt niet alleen voor de jongeren onder ons

98% van de jongeren vertrouwt reclame niet!*

......en nogmaals de vraag........wat is volgens jullie een GURU?
Reputatie 3
Neem eens een voorbeeld aan de presentatie van Independer en hun medewerkers (link).Voor je het in de gaten krijgt wikkelen ze de klant/bezoeker om hun vinger. Qua bedrijf, aangeboden producten maar óók de verantwoordelijke medewerkers, waarvan de loopbaan en de drive persoonlijk worden voorgesteld. CONTENT......om een tot nu toe steeds door mij op dit Forum vermeden marketing-vakuitdrukking te gebruiken. Van FBTO-Onderling krijg ik niet eens een antwoord op een vraag, alhoewel jullie mij als GURU hebben gekwalificeerd en ik me inbeeld, dat dit een soort verdiende status moet voorstellen........ Maar de laatste vraag dan maar eerst............wat is volgens jullie dan een GURU? Suzan Samson - Independer.nl

Goedemiddag Hansje,

Een Guru is een gebruikerstitel. Deze is gebaseerd op hoe actief/hoeveel reacties een lid al heeft geplaatst. Je bent dus een hele actieve gebruiker 😮. Dat is ook te zien aan het aantal reacties die je tot nu toe hebt geplaatst en de gestarte topics 🆒
Badge
Dames en heren van Onderling en/of de FBTO-marketingafdeling........momenteel komt regelmatig een reclamespotje voorbij waar mij wordt verteld, dat je FBTO zélf aan en uit kunt zetten. Maar waarom hebben jullie de communicatie met mij uitgezet?

Hans,

Ik heb me wel eens aan je geërgerd maar soms leg ik ook in een deuk om jou.

'Een Guru of Goeroe is een spirituele leraar of gids. De term wordt daarnaast in een aantal vakgebieden, zoals ICT en management, ook gebruikt voor bekende personen wier meningen een hoog aanzien genieten. In sommige Oosterse talen, onder andere Maleis, is goeroe (guru) het gewone woord voor een onderwijzer.

Etymologisch komt "goeroe" uit het Sanskriet. Het betekent letterlijk "zwaar" en illustreert hoe de positie van een leraar in de conservatieve brahmaanse traditie wordt opgevat. Een successie van goeroes en leerlingen heet parampara. Tibetanen vertaalden Goeroe met Lama, wat "onovertroffen" betekent.

Er zijn ook andere, populaire, niet-wetenschappelijke verklaringen voor de betekenis van het woord. Eén lezing stelt dat Goe staat voor Goekhar, wat wereld betekent en Roe voor Roekhar, god. Een Goeroe is volgens deze lezing iemand die de wereld van de goden kan binnentreden en na terugkomst zijn wijsheid met de mensen deelt. Een Goeroe is dus een voertuig om met de wereld van de goden in contact te komen.'

Bron: Wikipaedia

Ik dacht eerst dat het in jouw geval ging om het omgekeerde woord van Oeroeg, je weet wel dat boek van Hella Haasse wat zich misschien nog het best laat vertalen als 'zonderling'.

Maar bij nader inzien gaat mij voorkeur toch naar de eerste uitleg.
Badge
Krijg nou wat?

Plotseling ben ik nu ook een 'Guru' .

Nou, nu gaat mijn voorkeur zeker naar de eerste uitleg............................  ;)

Krijg nou wat?

Plotseling ben ik nu ook een 'Guru' .

Nou, nu gaat mijn voorkeur zeker naar de eerste uitleg............................  ;)

Met groot respect maak ik plaats voor de ware goeroe Frans den Oudsten en hoop, dat hij zijn hongerige verzekeringsvolk de juiste weg kan wijzen........ik treed nedering af van deze Bühne waarna de witte H's op rode achtergrond  verbleken en de dagwaarde tot op nul zal zinken. Inhoudelijk zal echter niets in vergetelheid kunnen geraken, want de hier geschreven en verzamelde informationen zijn verworden tot eeuwige documenten van de voortschrijdende verzekeringsgeschiedenis. De oorspronkelijke vraag over de korte en/of lange lijnen binnen de FBTO-organisatie zullen een versluierd geheim voor de niet toegelaten buitenstaanders blijven.........

Hans(je).

CITAAT: "Het aanbod op de ‘geestelijke markt’ is tegenwoordig enorm. Veel mensen kunnen het kaf niet meer van het koren scheiden. Een goeroe wordt geacht dat onderscheid wel te kunnen maken en is om die reden belangrijk voor mensen die op zoek zijn. Het individuele en persoonlijke aspect van de relatie tussen een goeroe en de gelovige is van groot belang in onze solistische maatschappij"
Badge
Dank je wel Hans, ik weet dat je het meent.

Voor wat betreft je afscheid, ik heb je dit volgens mij al vaker horen zeggen maar voor het geval het je nu menens is: 'Het gaat je goed'.
Daarbuiten en daarbinnen....... Hi, Onderlingers: Joris, Remco, Leah, Fokelien, Jelle, Jackelien, Laura, Lies, Maaike en andere Onderlingers....... Nadat Leah mij met een kluitje in het riet (als antwoord op de hier gestelde vraag) naar huis stuurde en er uiteindelijk dus géén organogram ter beschikking blijkt te staan.......is het mij echter nog steeds helemaal onduidelijk hoe FBTO is georganiseerd. Lijkt het jullie niet logisch, dat er een groep mensen met Onderling/FBTO communiceert en er een klantenkring van > 500.000 consumenten geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jullie verzekeringswinkel? Wie is er de baas?.......dat is normalerwijze de directie, maar die vind ik op de site alleen maar onder "klachtenmelding".....!! Wie bedenkt jullie tv-spotjes? Zijn jullie sponsor van iets of iemand.......normale standaard klantenvragen, toch? Wanneer je bewust in discussie treedt met "daarbuiten", lijkt het me logisch, dat "daarbuiten" ook wel eens meer wil weten over "daarbinnen". Vanuit het 1x1-marketingoogpunt gewoon opbouwen van bedrijfsloyaliteit! Dat organogram komt er dus niet, maar de informatie zonder grafische bewerking kom er klaarblijkelijk óók niet........ Leah is het vergeten..........dus daarom vraag ik het jullie nu als groep nog eens: Hoe zit FBTO eigenlijk in elkaar? en vertel een iets meer dan dat beetje wat op de website staat....verkoop jezelf eens beter! dan steeds maar alleen via een product. Wanneer jullie mijn vraag (als sparringpartner) niet bevalt......dan leg het me uit.

Hi Hansje

FBTO is onderdeel van Achmea. We werken binnen Achmea vanuit zogenaamde product- en distributiedivisies. De productdivisies ontwikkelen nieuwe verzekeringen en beheren bestaande verzekeringen. Deze producten en diensten worden via verschillende kanalen op de markt gebracht door de distributiedivisies. Wij hebben daarom alleen een organogram 'met harken' op groepsniveau. Daarin zijn de verschillende divisies zichtbaar.

FBTO is onderdeel van de divisie directe distributie van Achmea. In deze divisie vinden de marketing- en salesactiviteiten plaats voor FBTO. De productontwikkeling en claimsafhandeling van FBTO zijn in andere divisies van Achmea- de productdivisies- ondergebracht.

Hopelijk weet je hiermee voldoende over hoe wij georganiseerd zijn.:)
Nikszeggend antwoord van Onderling!

Wie echter nu "daarboven" is (met naam en functie genoemd), komt zélfs bij meervoudig navragen niet uit de verf.

Mógen Onderlingers soms niet duidelijker antwoorden? of kúnnen ze niet?

Foutje bedankt!
Topman Willem Brethouwer van MarketResponse zegt o.a. over verzekeraars....

"Mensen zetten met name vraagtekens bij de integriteit, betrouwbaarheid en eerlijkheid en betwijfelen of het klantbelang voorop staat. Een focus op waardevol klantcontact en meer transparantie lijken de kern van de oplossing. Dit houdt onder andere in dat instanties hun fouten openlijk toegeven maar ook dat zij aantoonbaar kunnen maken hoe fouten nu en in de toekomst worden voorkomen." Daarin schuilt wel een gevaar, stelt Brethouwer: "Organisaties moeten oppassen niet té transparant te worden. Een overdosis aan niet controleerbare informatie kan bij consumenten leiden tot argwaan of teleurstelling."

Daarom sluit ik deze Topic met de vaststelling, dat we niet tè transparant willen worden..........!....en verwijs als tweede voorbeeld naar de ook zich alsmaar voortslepende correspondentie zonder antwoord in deze Topic:

https://forum.onderling.nl/rechten-aansprakelijkheid-20/fbto-medische-module-andere-rechtsbijstandverzekeringen-standaard-666/index2.html#post10070
Reputatie 3
Gezien het algemene thema over verzekeren en de discussie hierin dit Topic verplaatst naar "Verzekeren Algemeen"
@Fokelien. Gezien het toch relatief hoge aantal (mee)lezers in deze Topic, schijnt er meer belangstelling te zijn voor het thema, hoe FBTO georganiseerd is. Omdat ik een paar dagen geleden in een bericht volgende bewering las: "FBTO is helemaal geen bedrijf alleen maar een merk van Achmea", moest ik weer aan deze Topic denken. Klaarblijkelijk moest je met jouw blauwe bloed toch iets meer en leuks over jouw werkgever vertellen als tot nu toen hier boven water is gekomen........? Een verhaal van alle Onderlingers samen een idee?

Klantbinding begint toch met kennismaken, voorstellen en empathie ontwikkelen........en ik vraag me af of er niet meer community-leden en klanten wat meer over jullie en FBTO willen ervaren, hier bij Onderling òf op de website voor het grotere publiek. Niet om het te copiëren, maar kijk eens hoe de Independers zich profileren.

Dus Onderling-gebruikers........ondersteunen jullie deze these en willen jullie meer weten over jullie verzekeraar....... laat het dan hier weten.
FBTO is.....een handelsnaam (zwart op wit) van:

FBTO is een aanbieder van verzekeringsproducten. FBTO is 'direct writer' en verkoopt haar producten rechtstreeks aan de klant. Zonder gebruik te maken van tussenpersonen.

Welke verzekeringen horen bij Achmea Schadeverzekeringen N.V. ?

Deze FBTO schadeverzekeringen vallen onder Achmea Schadeverzekeringen N.V: Aansprakelijkheidsverzekering, Autoverzekering, Caravanverzekering, Inboedelverzekering, Motorverzekering, Ongevallenverzekering, Pleziervaartuigverzekering, Rechtsbijstandverzekering, Doorlopende en Tijdelijke reisverzekering, Woonhuisverzekering.

FBTO is een handelsnaam van Achmea Schadeverzekeringen N.V., gevestigd in Apeldoorn, Kamer van Koophandelnummer: 08053410. Achmea Schadeverzekeringen N.V. staat bij de Autoriteit Financiële Markten ingeschreven onder nummer 12000606.
Het kantoor van FBTO staat aan de Lange Marktstraat 26, 8911 AD in Leeuwarden, Nederland. fbto.nl

Achmea Pensioen- en Levensverzekeringen N.V.
Deze FBTO Levensverzekeringen vallen onder Achmea Pensioen- en Levensverzekeringen N.V: Overlijdensrisicoverzekering, Uitvaartverzekering

FBTO is een handelsnaam van Achmea Pensioen- en Levensverzekeringen N.V., gevestigd in Apeldoorn, Kamer van Koophandelnummer: 08077009. Achmea Pensioen- en Levensverzekeringen N.V. staat bij de Autoriteit Financiële Markten ingeschreven onder nummer 12000441.
Het kantoor van FBTO staat aan de Lange Marktstraat 26, 8911 AD in Leeuwarden, Nederland. fbto.nl

FBTO Zorgverzekeringen N.V. en Achmea Zorgverzekeringen N.V.
Deze FBTO Zorgverzekeringen vallen onder FBTO Zorgverzekeringen N.V. en Achmea Zorgverzekeringen N.V: Ziektekostenverzekering, FBTO Zorgverzekering

FBTO is een handelsnaam van FBTO Zorgverzekeringen N.V., gevestigd in Leeuwarden, Kamer van Koophandelnummer: 30208631. FBTO Zorgverzekeringen N.V. staat bij de Autoriteit Financiële Markten ingeschreven onder nummer 12001022.

FBTO is ook een handelsnaam van Achmea Zorgverzekeringen N.V., gevestigd in Noordwijk, Kamer van Koophandelnummer: 28080300. Achmea Zorgverzekeringen N.V. staat bij de Autoriteit Financiële Markten ingeschreven onder nummer 12000647.

Achmea Retail Bank N.V.
Deze FBTO Bankproducten vallen onder Achmea Retail Bank N.V: Beleggingsfondsen, Doorlopend Krediet, Spaarrekening

FBTO is een handelsnaam van Achmea Retail Bank N.V., gevestigd in 's-Gravenhage, Kamer van Koophandelnummer: 27261999. Achmea Retail Bank N.V. staat bij de Autoriteit Financiële Markten ingeschreven onder nummer 1200012.

Achmea Hypotheekbank N.V.
Hypotheek

FBTO is een handelsnaam van Achmea Hypotheekbank N.V., gevestigd in 's-Hertogenbosch, Kamer van Koophandelnummer: 27154399. Achmea Hypotheekbank N.V. staat bij de Autoriteit Financiële Markten ingeschreven onder nummer 12000011
.Het kantoor van FBTO staat aan de Lange Marktstraat 26, 8911 AD in Leeuwarden, Nederland. fbto.nl

Nu is het al een stuk(je) duidelijker..........
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen was al vaker een thema op Onderling.nl

Geen reactie kwam er op de vraag hoe FBTO als onderneming dit invult en/of er sponsor-objecten zijn.....

Misschien kunnen "arme Nederlanders" geholpen worden......aan een verzekering-met-korting?
2-3% van de gemaakte winst als voorstel!

Cordaid gaat arme Nederlanders helpen ? Archief ? Nieuws ? Trosradar.nl
500.000 FBTO-klanten weten nog steeds niet hoe FBTO in elkaar zit.............de vraag is van 20-04-2013 of zij een zelfstandige firma zijn of een sateliet van Achmea, waaraan ze sponsoren, wie de chefs zijn....enz. enz.

620x bekeken!! duidt dus op geïnteresseerdheid aan "hun FBTO".

Misschien neemt FBTO het initiatief?

Reageer