Vraag

Lasertherapie "Stoppen met roken" Waarom geen vergoeding?

Onlangs ben ik met succes gestopt met roken, dankzij lasertherapie. Kost dik 200 euro, maar FBTO vergoedt de kosten niet. Nog niet eens een deel. Waarom niet eigenlijk? Het is toch ten gunste van mijn gezondheid (en die van anderen), en spaart waarschijnlijk een hoop ziektekosten in de toekomst uit.

3 reacties

Beste Marcel,

Wat goed dat je bent gestopt met roken! Wij hebben inderdaad geen vergoeding voor lasertherapie. Bij ons heb je recht op een stoppen-met-roken programma als bent hiervoor doorverwezen door je (huis)arts. Dus ook bij ons zijn er mogelijkheden!

Hou vol!

Arjan
Maar ik heb dit mede op advies van de huisarts gedaan... Wat heb ik dan verkeerd gedaan?
Badge
Marcel_Spooren schreef:

Maar ik heb dit mede op advies van de huisarts gedaan... Wat heb ik dan verkeerd gedaan?

Hallo Marcel,

Je hebt niets fout gedaan hoor! 🙂

De vergoeding voor een "stoppen-met-roken" programma wordt vergoed vanuit de Basisverzekering. De overheid heeft bepaald wat wel en niet vergoed wordt en Lasertherapie valt daar helaas niet onder! 😞

Misschien is het een idee om dit in de toekomst in een aanvullende module op te nemen. Ik ben dan ook benieuwd hoe anderen hierover denken! Geef je reactie!

Monique

Reageer