Vraag

Caravanverzekering als in/uit schakelbaar?

Wij hebben een caravan. Die staat van 1 november tot 1 mei altijd veilig in een grote opslagplaats. Maar de verzekering geldt voor het hele jaar. Is het een idee om de caravan verzekering in en uitschakelbaar te maken? Dat je zeg maar per kalender maand je verzekering aan of uit kan zetten. Want welk risico heb je nu als je caravan in de stalling staat. Wil je in april er even tussen uit, dan zet je de maand april je verzekering aan. Mei en juni weer even uit en van juli tot oktober (ik zeg maar wat) zet je het weer aan. Onder het motto: geen gebruik (geen risico voor de verzekeraar), geen premie!

2 reacties

@peterarp. Welkom op Onderling.

Ik heb ooit eens geschreven, dat ik, terwijl ik op een langere dienstreis ben, mijn huis niet gebruik en dus de hyporheek even uitgezet moest kunnen worden. Natuurlijk was dat als geintje bedoeld, maar daardoor vermoed ik, dat dit uit-kunnen-zetten-thema al eens eerder voorbij is gekomen........

Tenminste hadden we ditzelfde thema over de FBTO-motorverzekering al eens..........het antwoord van de Onderling-moderator komt eraan!

Ik denk zelf, dat de verzekeraar uiteindelijk met een (caravan-)verzekering niet minder winst wil gaan maken en daardoor de premie zal moeten verhogen wanneer bij voertuigen in rust de verzekering kan worden uitgezet en er geen premie vloeit. Zou het dan niet contra-productief voor je zijn?

Wat denk jezelf hierover?
Reputatie 1

Wij hebben een caravan. Die staat van 1 november tot 1 mei altijd veilig in een grote opslagplaats. Maar de verzekering geldt voor het hele jaar. Is het een idee om de caravan verzekering in en uitschakelbaar te maken? Dat je zeg maar per kalender maand je verzekering aan of uit kan zetten. Want welk risico heb je nu als je caravan in de stalling staat. Wil je in april er even tussen uit, dan zet je de maand april je verzekering aan. Mei en juni weer even uit en van juli tot oktober (ik zeg maar wat) zet je het weer aan. Onder het motto: geen gebruik (geen risico voor de verzekeraar), geen premie!

Hallo peterarp,

Ook namens ons welkom op Onderling.nl 🙂
Het aan- en uitzetten van je caravanverzekering is zeker een leuk idee! 
Wel is het zo dat ook bijvoorbeeld brand niet meer verzekerd is als je de dekking "uitzet". Hoe zou je dit op kunnen lossen?

Reageer