Beantwoord

Zijn je schadevrije jaren bij een no Claim korting voor auto en motor gelijk?

• 3 juni 2011
  • 2 reacties
  • 1989 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb een vraag: ik heb een paar jaar geleden mijn auto verkocht en een motor gekocht. De verzekeraar (Allianz) heeft toen mijn schadevrije jaren van de auto overgezet op de motor. Nu rijd ik zowel een auto als een motor. Hoe werkt dat eigenlijk met schadevrije jaren? Zijn die voor beiden gelijk, of had mijn verzekeraar (Allianz) die jaren niet mogen tellen? En hoe werkt dat met schadevrije jaren als je een lease auto hebt?
icon

Beste antwoord door Lies 6 juni 2011, 13:13

Dag Haiko,

Hoe het geregeld is bij Allianz weet ik niet.
FBTO heeft het als volgt geregeld:

Je kunt de schadevrije jaren gebruiken op een motor of auto, dit maakt niet uit.
Komt er een tweede auto of motor dan hanteert FBTO de tweede objectregeling waarbij rekening wordt gehouden met de huidige no-claim korting.

Wat betreft de schadevrije jaren van een leaseauto.
Een leaseverklaring is een geldig bewijs voor het aantonen van je schadevrije jaren.
Is het leasecontract gestopt en heb je geen leaseauto meer tot je beschikking dan kun je een leaseverklaring indienen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Dag Haiko,

Hoe het geregeld is bij Allianz weet ik niet.
FBTO heeft het als volgt geregeld:

Je kunt de schadevrije jaren gebruiken op een motor of auto, dit maakt niet uit.
Komt er een tweede auto of motor dan hanteert FBTO de tweede objectregeling waarbij rekening wordt gehouden met de huidige no-claim korting.

Wat betreft de schadevrije jaren van een leaseauto.
Een leaseverklaring is een geldig bewijs voor het aantonen van je schadevrije jaren.
Is het leasecontract gestopt en heb je geen leaseauto meer tot je beschikking dan kun je een leaseverklaring indienen.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Lies, dank voor je heldere antwoord, helemaal duidelijk!

Reageer