Vriendin sloopt auto. Wordt dit ook verzekerd?

Ik ben vreemd gegaan en nu heeft mijn (ex?) vriendin mijn auto gesloopt. Krijg ik dit terug van de verzekering of is dit mijn eigen schuld 😉

7 reacties

Haha! Ik zag de foto al eerder online vandaag! Toch bedankt voor je topic.. 'Ik hoop dat ze de moeite waard was' - Katwijk - WebRegio.nl - Duin- en Bollenstreek
Haha, inderdaad een moeilijke kwestie Zumbah! Verzekering kan er weinig aan doen in ieder geval.....
Eigen schuld dikke bult

.
Reputatie 1
Hai Zumbah, ik heb het voor je uitgezocht.

Je moet sowieso verzekerd zijn tegen vandalisme. Bij FBTO is dit het geval onder de cascodekking.Ben je hiervoor verzekerd dan keert de verzekeraar gewoon uit! Waarschijnlijk wordt deze claim dan weer verhaald op de (ex) partner, omdat zij de schuldige partij is.
Het feit dat je bent vreemd gegaan maakt in dit geval niet uit.
Vreemdgaan = vriendin is even niet toerekeningsvatbaar = eigenschuld en niet verhaalbaar. Tja.
Het lijkt mij dat de schade verhaald kan worden bij de ex-vriendin. Zij heeft niet het recht andermans auto te slopen wat deze ook gedaan heeft. Uitzondering is als zij (tijdelijk) niet toerekeningsvatbaar is maar dat zal dan aangetoond moeten worden.
Tja, een goede les voor de volgende keer. Stel je zelf eerst voor!!

Reageer