Toegevoegde waarde van een verzekeraar

• 23 april 2011
  • 7 reacties
  • 1516 Bekeken

Zouden verzekeraars ten behoeve van klantbehoud niet veel meer kunnen doen voor hun klanten? Neem bijvoorbeeld winterbanden.. Als een verzekeraar zijn klantpontentieel beschikbaar zou stellen aan een leverancier van winterbanden, dan zouden klanten van die verzekeraar met (grote) korting winterbanden/zomerbanden kunnen kopen. Win win situatie voor verzekeraar en klant. Klantbehoud en veiligheid. Ben benieuwd naar jullie reacties.

7 reacties

Reputatie 3
Ook dit is weer een topic die toegevoegde waarde heeft

Ben benieuwd naar de reacties.
Badge
Goed idee en helemaal mee eens. Er zijn al veel afspraken met reparateurs, glaszetters, schadeherstelbedrijven en ook een firma als Carglass.

Een bandenfirma zal dan een klein stukje van zijn winst moeten afstaan maar krijgt daar een enorme klandizie voor terug. De klant krijgt korting en de verzekeraar krijgt waarschijnlijk minder schades te behandelen en uit te keren.

Dus eigenlijk een win-win-winsitutie.
ik ben benieuwd wat de bandenleveranciers hiervan vinden. Zelf ben ik werkzaam in de autobranche en de marges op banden zijn niet dusdanig groot dat er flinke kortingen kunnen worden gegeven. Wel kan ik me aanbiedingen voorstellen in de vorm van het gratis wisselen van de zomer-/winterbanden en gratis opslag hiervan.
Badge
ik ben benieuwd wat de bandenleveranciers hiervan vinden. Zelf ben ik werkzaam in de autobranche en de marges op banden zijn niet dusdanig groot dat er flinke kortingen kunnen worden gegeven. Wel kan ik me aanbiedingen voorstellen in de vorm van het gratis wisselen van de zomer-/winterbanden en gratis opslag hiervan.

Als de marges inderdaad zo klein zijn dan zou dat wellicht een reële optie kunnen zijn. En de betrokken verzekeringmaatschappij zou daarbij in overweging kunnen nemen om de aldaar opgelagen banden gratis mee te verzekeren op een inboedelpolis mits die bij dezelfde maatschappij loopt en zo dat al niet standaard in de dekking zit (inboedel die buitenshuis is geplaatst). Nog even nadenken over een goede na-u clausule dan wel afspraken maken met de garageverzekeringsbranche in het geval van samenloop en we zijn er.
Ik heb zelf ook zomer en winterbanden onder mijn karretje en maak per jaar een gemiddeld aantal kilometers van 15.000. Mijn auto heb ik nieuw aangeschaft in 2008 en ik heb nog geen nieuwe zomer of winterbanden aan hoeven schaffen. De slijtage valt door de wisseling reuze mee en daardoor kan een verzekeraar aan de hand van het aantal te rijden kilometers per jaar, lijkt mij, goed inschatten hoe lang de verschillende banden ongeveer meegaan. Op basis daarvan zou de verzekeraar dan een korting of gratis wisseling van banden kunnen verlenen bij een aangesloten leverancier van zomer/winterbanden. De opgeslagen winterbanden zijn op mijn inboedelverzekering meeverzekerd, dus gratis opslag hoeft voor mij geen optie te zijn.
Ik zou het niet bepaald prettig vinden als een verzekeraar mijn gegevens aan allerlei partijen door zou geven die me "aantrekkelijke" aanbiedingen kunnen doen. Als mijn verzekeraar zoiets zou doen, zou ik onmiddelijk een andere verzekeraar zoeken.
Badge
Its so perfects way for the gaming because now in a short time scrabble word finder we can enjoy here and its so easy for us.

Reageer