Schadeherstel op krediet? Iets voor jou?

Reputatie 1
Schadelease is een nieuwe dienst waarin je de mogelijkheid krijgt je schade te laten herstellen op basis van een krediet. Het gaat om schade aan je auto, motor, caravan of camper. Dit kan natuurlijk handig zijn als je schade niet verzekerd is.

De rente die je betaalt ligt 1 tot 2% lager dan wanneer je zelf een krediet aanvraagt. Assurantiekantoren mogen zich gratis aansluiten bij schadelease. Bij elk doorgestuurde en goedgekeurde aanvraag ontvangen zij een provisie.

Wat vind je van deze dienst? Zou jij hier gebruik van maken? En vind jij dat een assurantietussenpersoon hier provisie voor moet krijgen?

2 reacties

Nog even en dan kun je ook boodschappen doen op krediet. De achterliggende gedachte is wellicht dat schadeherstellers hierdoor toch meer werk hebben en er minder auto's rondrijden met schades. Persoonlijk zou ik het niet doen, je laat een schade herstellen op krediet en rijdt bv 3 weken laten je auto in de prak. Dan zit je nog wel mooi met dat krediet voor een stuk blik wat op de sloop ligt.
De provisie vindt ik wel terecht, zo'n assurantiekantoor moet ook ergens van leven en voor niets gaat de zon op. Wel vindt ik dat je dan ook zelf de mogelijkheid moet hebben om het aan te vragen mocht je geen gebruik willen maken van een tussenpersoon.
Het krediet zal wel leiden tot een BKR registratie vrees ik.

Wanneer het krediet tot stand komt door bemiddeling van een adviseur dan zal deze wel met provisie moeten worden beloond. Een adviseur mag zich, voor wat betreft kredieten, wettelijk alleen maar laten betalen door middel van provise, hoe vreemd dat ook klinkt.  

Er zal absoluut een markt voor zijn maar is dit maatschappelijk nuttig en veilig voor de indivduele klant? Het is een beter advies om de auto afdoende casco te verzekeren. Zeker wanneer je geld moet lenen voor schadeherstel. 

Reageer