Reparatie aan auto verzekeren?

Reputatie 1
Het is vervelend als je auto stuk gaat. Een reparatie kan duur uitvallen. Subaru gaat daarom een nieuwe verzekering aanbieden. Het gaat om een verzekering waarbij de reparaties aan je auto gedekt zijn, en biedt een werelddekking. Daarnaast zijn alle kosten, dus ook arbeidsloon gedekt.

Zou jij een verzekering afsluiten voor de reparatiekosten van je auto?

1 reactie

Toevallig heb ik kort geleden voor die keuze gestaan met mijn Mazda 5. Ik heb het niet gedaan. Alleen heette dat heel simpel: 'fabrieksgarantie verlengen' en volgens mij is het dat ook gewoon, een verlengde garantie. Dat je het daarbij 'verzekering' noemt is een keuze en wellicht een publicitaire keuze. Wel slim overigens want het bindt de auto-bezitter aan zijn Subaru-dealer. Veel heeft het verder niet zo veel om het lijf. Subaru's hebben hun betrouwbaarheid inmiddels bewezen. En een reparatieverzekering zal naar mijn mening vooral winst gaan opleveren bij Subaru. Maar ........ wel slim bedacht en als je die verlengde verzekering hebt gekocht dan heb je die natuurlijk ook gewoon. Ik vraag me daarbij overigens af of en hoeveel verschil er nu eigenlijk is tussen een verlengde garantie, een reparatieverzekering en een onderhoudscontract. Of Subaru daarbij bovendien voldoet aan de eisen die worden gesteld aan een verzekeringmaatschappij is een vraag van andere orde en dat laat ik nu maar even onbesproken. Dat 'onbesproken' laten is voor mij overigens een eufemisme voor: 'ik weet dat eigenlijk niet precies, kan dat uiteraard wel uitzoeken maar daar heb ik op dit moment geen zin in' 😕

Reageer