Meer kilometers, meer premie?

Reputatie 1
Volgens onderzoek van de Consumentenbond betaal je bij een aantal verzekeraars meer premie als je veel op de weg zit. Dit kan zelfs oplopen tot 600%. Sommige verzekeraars kijken helemaal niet naar de kilometers die je rijdt.

Wat vind jij hiervan? Zou je korting of toeslag moeten krijgen als je veel kilometers maakt?

2 reacties

Moeilijk geval: iemand die meer km rijdt heeft ook in theorie ook meer kans op een ongeval maar naar mijn mening moet ook meegwogen worden wat voor km er gereden worden. Iemand die veel stadskilometers maakt heeft een grotere kans op een ongeval als iemand die veel snelweg kilometers maakt. Dit alles hangt dan ook weer van de betreffende bestuurder en zijn of haar rijgedrag af . 
Van mij mag de verzekeringspremie van iemand die veel (snelheids)overtredingen maakt wel omhoog.
Badge +2
Meer kilometers meer premie is geen juiste ingang. Meer kilometers houdt in dat je zelf via de brandstof al meer betaald aan belasting algemeen en onderhoud zelf. De verzekering gaat volgens mij niet per km maar per auto of object. Daarnaast zit niemand te wachten op extra controlesysteem. Ook is het zo dat bij autos die vaker stilstaan er weeer andere risico's zijn. Ander voorbeeld je opstalverzekering maak van de intensiteit dat een huis wordt bewoond als je dat al kunt en wil meten. Schoenmaker blijf bij je leest!!   

Reageer