Vraag

Is het voor de verzekeraar verstandig om slotbouten te vergoeden?

• 13 mei 2011
  • 2 reacties
  • 1077 Bekeken

Ik ben een van de gelukkige Amsterdammers die op een ochtend erachter kwam dat zijn linkerachterwiel (incl. velg) verdwenen was. Leuk die Kolenkit buurt!

Dit was best duur voor de verzekering, een setje slotbouten kost maar 20 euro.

Toen vroeg ik mij af: Hoe aantrekkelijk is het voor de verzekering om slotbouten te vergoeden?

Of gebeurd dit zo weinig dat het niet uit kan?

Voor de klant is het iig fijn, scheelt een erg bizarre ochtend.

Wat denken jullie?

2 reacties

Jeetje, dan zit je raar te kijken als je nog slaperig je auto in wilt stappen. Ik woon in Harlingen, maar ben regelmatig in A'dam Venserpolder. Omdat het mij een veiliger gevoel gaf heb ik een set slotbouten aangeschaft. Nu ik dit lees ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Niet dat het in Harlingen niet kan gebeuren, maar toch.
Of dit veel of weinig gebeurt ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik denk niet dat een autoverzekeraar slotbouten gaat vergoeden, want die kosten moeten ook weer ergens vandaan komen ondanks dat het maar 20 euro is. Op zich zou het verlenen van korting op slotbouten niet verkeerd zijn. Zo stimuleer je de aanschaf van slotbouten wel mocht het regelmatig voorkomen. Misschien kan FBTO een webwinkel opstarten waar diverse artikelen voor preventie (auto, motor, woonhuis, inboedel, reis, caravan, etc.) met een leuke korting verkregen kunnen worden.
Reputatie 1
Hallo Dirkjan!

Interessante case draag je hier aan. Ik ben benieuwd wat de community hiervan vind.
Ik denk zelf dat slotbouten geen korting zullen opleveren bij een verzekeraar, de statistische kans dat (een van) je wielen gestolen wordt is namelijk heel klein.
Wel fijn dat je ontbrekend wiel is vergoed.

Reageer