Head-Up Display, de toekomst of te afleidend?

Reputatie 1
Een aantal grote autofabrikanten zijn er al mee begonnen. Het plaatsen van een Head-Up Dislplay in de voorruit. Met deze HUD kan de computer in je auto vanalles op je voorruit projecteren. Verkeersborden, bijvoorbeeld. Of aanwijzingen van de navigatie.

Zou jij een auto met een HUD kopen?

2 reacties

Zeker. Het zal best wennen zijn maar het lijkt mij uiteindelijk verkeersveiliger dan het kijken op het dashboard of navigatiesystemen waarbij je feitelijk je ogen afwend van de weg. 
Ik ben in het gelukkige bezit van een auto die al een HUD heeft. Verkeersborden ed worden er nog niet op afgebeeld maar de aanwijzingen van de navigatie wel, net als de snelheid én welk knopje op de stuurbediening je indrukt.

Ik vond dat laatste overigens irritant omdat je dit ook prima op gevoel kunt dus die optie heb ik uitgezet. De snelheid en navigatie zijn wel echt een vooruitgang, doordat je door de voorruit blijft kijken krijg je toch mee wat er gebeurt ook al kijk je even bewust wat voor snelheid je aan het rijden bent. Je blikveld wijkt namelijk opeens niet meer zo af wat het normaal bij een snelheidsmeter of navigatie wel doet.

Dus ja: ik zou een auto met HUD kopen 🙂

Reageer