Vraag

Een automatisch geblokkeerde telefoon om veiliger te rijden. Wil je dat?

• 8 september 2015
  • 2 reacties
  • 3246 Bekeken

Reputatie 3
ASR heeft een “Rij Veilig app” gemaakt. Het doel is een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid. Wanneer je sneller dan 15 kilometer per uur beweegt worden alle “afleidende functies” geblokkeerd. Alleen handsfree bellen en mobiel navigeren is dan nog beschikbaar. Vanaf 2 september is deze app gratis beschikbaar voor Android-gebruikers.

Ga jij gebruik maken van deze app?
Zo ja, deel je ervaringen met de “Rij Veilig app” hier!

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
ASR heeft een “Rij Veilig app” gemaakt. Het doel is een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid. Wanneer je sneller dan 15 kilometer per uur beweegt worden alle “afleidende functies” geblokkeerd. Alleen handsfree bellen en mobiel navigeren is dan nog beschikbaar. Vanaf 2 september is deze app gratis beschikbaar voor Android-gebruikers.

Ga jij gebruik maken van deze app?
Zo ja, deel je ervaringen met de “Rij Veilig app” hier!

Onzinnige app, ik heb geen app nodig om tijdens het rijden geen Smartphone te gebruiken. als je je zelf niet kunt beheersen kan je ook de data uitzetten rkijg je ook geen berichten.
Ik heb dergelijke apps niet geïnstalleerd op mijn Android-telefoon. Afgelopen mei botste ik hard op mijn fiets door de nabijgelegen universiteit, brak ik verschillende ribben en scheidde mijn schouder. Dit was een zondag nadat het academisch jaar was afgesloten en de campus verlaten was. Na een tijdje te hebben genomen om weer boven de grond te komen, kon ik het gewicht dragen, dus vervolgde ik de rit. Een paar minuten later ging mijn telefoon met een nummer van een universitaire campus. Ik antwoordde en het was de openbare veiligheidskantoor van de universiteit die zei dat ze een oproep hadden ontvangen waarin stond dat ik mogelijk gewond was geraakt. Ik controleerde het oproeplog van mijn telefoon en er was een uitgaand gesprek op het moment van mijn crash op het internationale alarmnummer 112.

Vreemd, toch? Dus toen ik thuiskwam, ontdekte ik het volgende toen ik googled: smartphones (althans sommige) hebben versnellingsmeters erin die impacts en programma's kunnen meten die het In Case of Emergency-nummer noemen dat je hebt aangewezen als er een impact van voldoende kracht wordt gedetecteerd en ten minste 14 seconden verstrijken voordat een volgende beweging wordt gedetecteerd (zoals opstaan ​​en lopen). Ik kan volledig geloven dat het zo lang duurde voordat ik opstond van mijn crash.

Ik had niets van dit alles geweten en had geen specifiek In Case of Emergency-nummer aangewezen, daarom noemde mijn telefoon het internationale nummer.

David V. Spence, writing service writer, blogger

Reageer