Vraag

autoverzekering en verkeersrechtsbijstand

Badge +2
Hallo Allen,

Ik heb al enige jaren een prima autoverzekering bij jullie maar nu krijg ik ineens een mail dat ik een verkeersrechtsbijstand kan afsluiten en zo extra rechtshulp ontvang bij pats,boem is ho..

Mijn vraag is: ik heb een aantal jaren geleden een taxibusje in de straat gehad en deze reed mijn auto stuk tijdens het keren. Ik heb direkt de schade gemeld bij zowel FBTO als de vervoerder. Na veel wachten en bewijs inleveren(alsook aangifte!!) bleek dat de vervoerder eronderuit kwam,met dat het niet duidelijk is wie ,wat er die dag heeft gereden. Fbto heeft dit naar mijn mening prima gedaan. Ze hielden schriftelijk contact met mij en uiteindelijk heeft het waarborgfonds ingesprongen. 

Is het dan nu een verbetering om een rechtsbijstand te hebben apart van de hulp die al in je verzekering zit? En !!! is het nog steeds zo dat rechtshulp in je verzekeringspakket zit??

3 reacties

Reputatie 1
Hoi Lyane,

Op dit moment zit bij FBTO niet standaard een rechtsbijstandverzekering bij je autoverzekering in. Dus als je een conflict hebt over bijvoorbeeld de schuldvraag kunnen we je niet helpen. Buiten dus de service die we in je voorbeeld verleend hebben. Daarvoor heb je inderdaad de rechtsbijstandverzekering. Die kun je wel weer apart afsluiten.

Je stelt wel hele goede vragen! Er zijn vast anderen die hier ervaring mee hebben.
Bij een conflict over de schulvraag kunnen jullie natuurlijk best helpen Jelle, jullie zijn er juridisch helemaal op ingericht.

Je kunt toch best afspreken wat het verhalen van de schade gaat kosten? Dat doen de rechtbijstandsverzekeraars inmiddels ook zo. 

(Voor het overige: het hangt een beetje van de situatie af maar als gezin is een gezinsrechtbijstand met verkeer te overwegen - zit soms ook binnen een vakbondslidmaatschap - in plaats van een losse dekking. Net zoals een gezinsschadeverzekering verkeer voor het gezin dan relatief voordeliger uitpakt dan een ongevallenverzekering per voertuig). 
Badge +1
Ik vind ook het antwoord van Jelle absurd , want idd is FBTO erop ingericht via hun juristen om conflicten bij schuldvragen te helpen en op te lossen daar zijn ze voor en zij niet alleen maar ook FBTO , want het is toch van de zotte dat bijna iedere verzekeringsmaatschappij standaard een rechtsbijstand bij hun autoverzekering heeft en FBTO niet .

Reageer