Aantal schadevrije jaren klopt niet!

• Anonymous
  • 0 reacties
Véél voorkomende ergernis........de schadevrije jaren worden niet juist overgenomen/aangegeven bij de autoverzekering!!

Wanneer je de verzekeringsklachten op reviewsites doorspit, valt op, dat er héél veel klachten worden aangegeven over foutief overgenomen schadevrije jaren en die door de nieuwe verzekeraar (gevoeligmatig) dus fout worden bevestigd........en dat kost meteen soms heel veel meer premiegeld! De hoge verwachtingen die gesteld werden in de uitgekozen verzekeraar zijn snel weer de kelder in, wanneer de nieuwe verzekeraar zijn handen in onschuld (wil) wassen?

De gebruikte uitdrukkingen van de onmachtige/onkundige verzekeringsnemers gaat van bedriegers via zakkenvullers naar "typisch verzekeringsmethode"......zelfredzaamheid als begrip komt hier niet voor. Klagen schijnt de enige uitlaatklep te zijn!
Maar waarom is er dan zo vaak "gedoe" hierover? Het aansluitende bericht vertelt  meer over de (bekende) oorzaken.

Heeft u ooit wél succes gehad met klagen? Bij Roydata? Bij de verzekeraar?

http://verzekeringsblog.com/roydata-doolhof-voor-verzekerde/lezen

33 reacties

***Tevens breng ik onderstaande vraag hier nogmaals in stelling, want er komt op een ander Topic geen reactie op:

Beste moderators/sale-afdeling,

Bij de direct-autoverzekeraar CosmosDirekt (duitse dochter van Generali) staat een vergelijkingsvoorbeeld van een autoverzekering op hun site en het prijsverschil t.o.v. de allergrootste verzekeraar Allianz......

Het prijsverschil blaast je echt uit je hemd én uit je schoenen:

CosmosDirekt geeft een prijs aan van € 360,89 en Allianz € 1559,62

Daar rijst de vraag, hoe autoverzekeringen in Duitsland t.o.v. Nederland gepositioneerd zijn? Probleem daarbij is, dat de berekening van verzekeringspremies via het kenteken gedaan worden. Indien ook júllie wel eens willen weten hoe een vergelijk met hét autoland uitvalt is mijn vraag, kunnen jullie met de volgende gegevens de afd. autoverzekering van Achmea-FBTO een berekening/vergelijk laten maken?
Op de nederlandse websites wordt steeds weer van besparingen van enkele honderden Euro's gesproken. Misschien brengt het resultaat van de gestelde vraag enkele community-leden op een vergelijkingsidee? Natuurlijk is het niet mogelijk in Duitsland een autoverzekering af te sluiten.....nóg niet!

De gegevens die ik voor de berekening kan leveren zijn:

Beitragsvergleich für folgendes Beispiel:
Audi A3 1.6 TDI (HSN: 0588, TSN: AKV), eigenfinanziert, Erstzulassung/Erwerb: 10.05.2012, Zulassung in Hamburg (PLZ: 21029), Nutzung: ausschließlich privat, Fahrleistung: 12.000 km/Jahr, Halter: Versicherungsnehmer, Fahrer: VN (männlich, 50 Jahre, Diplomkaufmann, verheiratet) und Partner (weiblich, 50 Jahre) und Tochter (17 Jahre, Teilnahme am begleiteten Fahren), Abstellplatz: Tief-/Sammelgarage, selbstbewohnte Eigentumswohnung, Beitragssatz KH/VK: SF30, Selbstbeteiligung VK/TK: 300/150 €, keine Vorschäden, Zahlungsweise: jährlich auf Rechnung, freie Werkstattwahl, Versicherungsbeginn: 15.10.2012;

NB. De vaak tijdelijke extraatjes en cadeautjes hoeven niet meegerekend te worden:

--3 schades vrij
- € 50,- korting per schadevrij jaar eigenaandeel
- het extrapakket.......
- 7 dagenschadeafwikkelingsgarantie óf € 50,- korting

e.a. promotie- en kortingsaanbiedingen    CosmosDirekt - Die Versicherung
Nog weer eens een keer uitleg over de verwarring van de schadevrije jaren
met een doorklick naar de bonus-malus-uitleg en het geladder.............

Alles over schadevrije jaren: opbouw en terugval - Independer.nl
Nog eens een begripsbenadering door de Consumentenbond........

http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/verzekeringen/autoverzekeringen/extra/2878491/
Roy-data-case. Goedkope autoverzekering € 600,- duurder!!
Molblog

Verzekeruzelf.nl. Deel 1.
Roy-data-case Molblog deel -2-
eind goed al goed

Verzekeruzelf.nl. Deel II. Eind goed, al goed.

***Tevens breng ik onderstaande vraag hier nogmaals in stelling, want er komt op een ander Topic geen reactie op: Beste moderators/sale-afdeling, Bij de direct-autoverzekeraar CosmosDirekt (duitse dochter van Generali) staat een vergelijkingsvoorbeeld van een autoverzekering op hun site en het prijsverschil t.o.v. de allergrootste verzekeraar Allianz...... Het prijsverschil blaast je echt uit je hemd én uit je schoenen: CosmosDirekt geeft een prijs aan van € 360,89 en Allianz € 1559,62 Daar rijst de vraag, hoe autoverzekeringen in Duitsland t.o.v. Nederland gepositioneerd zijn? Probleem daarbij is, dat de berekening van verzekeringspremies via het kenteken gedaan worden. Indien ook júllie wel eens willen weten hoe een vergelijk met hét autoland uitvalt is mijn vraag, kunnen jullie met de volgende gegevens de afd. autoverzekering van Achmea-FBTO een berekening/vergelijk laten maken? Op de nederlandse websites wordt steeds weer van besparingen van enkele honderden Euro's gesproken. Misschien brengt het resultaat van de gestelde vraag enkele community-leden op een vergelijkingsidee? Natuurlijk is het niet mogelijk in Duitsland een autoverzekering af te sluiten.....nóg niet! De gegevens die ik voor de berekening kan leveren zijn: Beitragsvergleich für folgendes Beispiel: Audi A3 1.6 TDI (HSN: 0588, TSN: AKV), eigenfinanziert, Erstzulassung/Erwerb: 10.05.2012, Zulassung in Hamburg (PLZ: 21029), Nutzung: ausschließlich privat, Fahrleistung: 12.000 km/Jahr, Halter: Versicherungsnehmer, Fahrer: VN (männlich, 50 Jahre, Diplomkaufmann, verheiratet) und Partner (weiblich, 50 Jahre) und Tochter (17 Jahre, Teilnahme am begleiteten Fahren), Abstellplatz: Tief-/Sammelgarage, selbstbewohnte Eigentumswohnung, Beitragssatz KH/VK: SF30, Selbstbeteiligung VK/TK: 300/150 €, keine Vorschäden, Zahlungsweise: jährlich auf Rechnung, freie Werkstattwahl, Versicherungsbeginn: 15.10.2012; NB. De vaak tijdelijke extraatjes en cadeautjes hoeven niet meegerekend te worden: --3 schades vrij - € 50,- korting per schadevrij jaar eigenaandeel - het extrapakket....... - 7 dagenschadeafwikkelingsgarantie óf € 50,- korting e.a. promotie- en kortingsaanbiedingen CosmosDirekt - Die Versicherung

Hi Hansje,

Dat is inderdaad een groot prijsverschil!

Voor het maken van een premieberekening bij FBTO wil ik je verwijzen naar fbto.nl. Hier kun je ook zonder kenteken een berekening voor de autoverzekering maken.  Succes!:o
Leah, ik moet het later nog maar eens proberen, jullie site zegt na ingave van het merk AUDI:
"Er konden geen gegevens van deze selectie worden opgehaald"........

(dat heb ik weer!!
)
Leah, ik moet het morgen nog maar eens proberen. Lees zelf de FBTO-chat-service.......die me als on-line-assistent werd aangeboden:

(dat heb jij op jouw beurt dan weer!!)

FBTO zegt:Welkom bij de Klantenservice van FBTO. Waarmee kan ik je van dienst zijn?

Jij zegt:Ik wil een premie autoverzekering berekenen, maar na ingave van het merk AUDI komt "Er konden geen gegevens van deze selectie worden opgehaald"

FBTO zegt:Wil je een FBTO autoverzekering afsluiten, bereken je premie online, en sluit gelijk een verzekering af. Heb je al een autoverzekering bij een ander bedrijf en wil je overstappen naar FBTO. Maak dan gebruik van onze Overstapservice

FBTO zegt: Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

(Hansje zegt dan maar liever niks meer.........)
Leah, het is dan toch nog gelukt vlak voor middernacht.

Het FBTO-resultaat is rond de € 720,- en bij de Nederlandse direct writer van Generali ca. € 35,- meer! Pluspunt voor FBTO dus. Zonder flauwekul!

De CosmosDirektprijs is inderdaad zeer gunstig met € 360,89, waarbij ik ermee reken, dat alle maar mogelijke gunstige componenten een rol hebben gespeeld om maar zo goed mogelijk voor de dag te kunnen komen. Best mogelijk, dat het in München of met een ander automerk anders uitpakt. De Allianzprijs is absurd hoog en door CosmosDirect zélf aangegeven...........

Maar......in dit geval is de AUDI in Duitsland bij CosmosDirect dus goedkoper verzekerd. Interessant zijn de niet meegerekende aangeboden extraatjes die ik al had meegedeeld:

- 3 schades vrij
- € 50,- korting per schadevrij jaar eigenaandeel
- het extrapakket....... (wat het ook is)
- 7 dagenschadeafwikkelingsgarantie óf € 50,- korting

Door de WAM - Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen is het niet mogelijk een nederlandse auto in Duitsland te verzekeren, alhoewel je wél een AOV in Duitsland kunt afsluiten.........maar, dat is weer een ander verhaal.

Het ging in deze Topic om de rare praktijken bij de schadevrije jaren autoverzekering. Bonus of Malus en de eerder malafide registratie, waarbij ik nog eens de communityleden en FBTO oproep hun bevindingen te vertellen.
Ben mijn begintrede schadevrije jaren vergeten..........
staat niet (meer) op de polis en nu? Geval van klanten pesten!

Schadevrije jaren berekenen

Leah, het is dan toch nog gelukt vlak voor middernacht.

Hansje,

Fijn om te lezen dat het maken van een berekening gelukt is!
Aantal schadevrije jaren klopt niet........Centraal Beheer
review (éénzijdig) gelezen op Ervaringen.nl

Autoverzekering bij Centraal Beheer Achmea
Ervaring van Anoniem op 04-02-2013

Ook ik heb slechte ervaring met Centraal Beheer. Ze hebben me voorgelogen. Ik wist niet hoe het zat met de no-claim na schade dus gebeld met Centraal Beheer (ik zat bij een andere verzekeraar). Ik had een overzicht van mijn verzekeraar hoe mijn no-claim was opgebouwd. Ik zat op trede 13 (5 basistreden + 6 aanvullende treden en 2 schadevrije jaren). Ik heb expliciet aan de medewerker gevraagd aan de telefoon of ik dan ook recht heb op trede 13 bij hun. Zij zei van wel. De polis die ik ontving vermelde inderdaad trede 13. Maar nu een jaar later krijg ik amper een week voor verlenging van mijn verzekering ineens de nieuwe polis met een veel lagere trede (o.b.v. de 3 (2 schadevrije jaren + afgelopen jaar schadevrij) schadevrije jaren. Gebeld, ik werd verzocht om te mailen en ze beantwoorden de mail na verlengingsdatum, waardoor ik nu de verzekering niet meer kan wijzigen/stoppen. Als uitleg waarom ik terug ben gezet in schadevrije jaren geven ze aan dat ik gelogen heb bij afsluiten van de polis en dat ze daar nu achter zijn gekomen. Ik heb helemaal niet gelogen, ik heb gezegd dat ik (toen) 2 schadevrije jaren had, maar wel ik trede 13 zat. Onvoorstelbaar dat dit alllemaal zo maar kan. Zodra ik mijn verzekering kan beeindigen zal ik dat doen, ik vind dit geen manier van omgaan met je klanten. Hun hebben mij verkeerd voorgelicht, maar dat willen z
Aantal schadevrije jaren klopt niet.......Ditzo
review (éénzijdig) gelezen op Ervaringen.nl

Bij afsluiten van de polis heb ik aangegeven over 30 schadevrije jaren te beschikken.

Krijg ik plots een mailtje dat het er volgens Ditzo 0 zijn.
Ga ik vervolgens zelf de gegevens opvragen bij de database van Roy-data en mijn vorige verzekeraar, blijken het er 25 te zijn. Dus ik per post en per mail aantal van 25 bevestigen aan Ditzo.

Krijg ik net een mailtje dat ze toch mijn schadevrije jaren op 0 zetten.
Wel met vriendelijke groet van de directeur Robert van der Schaaf.
Deze minkukel moet zich schamen. Wat een slechte organisatie. Slechter kan niet.
De beste autoverzekering United Insurance met 263 beoordelingen waarvan er maar drie negatief zijn
en daarbij gaat het ook weer over de schadevrije jaren......

Heb nu ruim 1maand de verzekering lopen, plotseling de premie verhoogd zonder bericht vooraf, blijkt dat gegevens van aantal schadevrijde-jaren niet gevonden zijn bij stichting efficiente processen schadeverzekeraars (Roy-Data). Klakkeloos zonder bericht vooraf, of een zeer korte periode om alsnog aan te tonen of toe te lichten wordt de premie verhoogd! Blijkt echter dat aantal schade-vrije jaren onder kenteken en persoonsgegevens gewoon bekend is bij stichting. Geen excuus geen voorstel tot oplossing, heb incasso gestorneerd (voorwaarde van United Insurance is dan dat direkt de verzekering beeindigt is).
Klanten zijn ook nooit tevreden.........
Zeker.com

Verzekeruzelf heeft mijn 14 schadevrije jaren gewijzigd in 27! Nu kom ik in de problemen met de nieuwe verzekeraar omdat ik nog geen 27 jaar een rijbewijs heb. Heb ze welgeteld 5 mails gestuurd en na 4 dagen nog geen enkele reaktie. Nu ben ik met handen en voeten gebonden want ze reageren niet op mijn mail en kan ze niet bellen!!
Wat mij betreft het laatste voorbeeld van velen,
hoe de verwarring ravages kan aanrichten.......

Ervaringen.nl

Ook ik heb slechte ervaring met ............ Ze hebben me voorgelogen. Ik wist niet hoe het zat met de no-claim na schade dus gebeld met Centraal Beheer (ik zat bij een andere verzekeraar). Ik had een overzicht van mijn verzekeraar hoe mijn no-claim was opgebouwd. Ik zat op trede 13 (5 basistreden + 6 aanvullende treden en 2 schadevrije jaren). Ik heb expliciet aan de medewerker gevraagd aan de telefoon of ik dan ook recht heb op trede 13 bij hun. Zij zei van wel. De polis die ik ontving vermelde inderdaad trede 13. Maar nu een jaar later krijg ik amper een week voor verlenging van mijn verzekering ineens de nieuwe polis met een veel lagere trede (o.b.v. de 3 (2 schadevrije jaren + afgelopen jaar schadevrij) schadevrije jaren. Gebeld, ik werd verzocht om te mailen en ze beantwoorden de mail na verlengingsdatum, waardoor ik nu de verzekering niet meer kan wijzigen/stoppen. Als uitleg waarom ik terug ben gezet in schadevrije jaren geven ze aan dat ik gelogen heb bij afsluiten van de polis en dat ze daar nu achter zijn gekomen. Ik heb helemaal niet gelogen, ik heb gezegd dat ik (toen) 2 schadevrije jaren had, maar wel ik trede 13 zat. Onvoorstelbaar dat dit alllemaal zo maar kan. Zodra ik mijn verzekering kan beeindigen zal ik dat doen, ik vind dit geen manier van omgaan met je klanten. Hun hebben mij verkeerd voorgelicht, maar dat willen ze niet eens toegeven.
Meekijken op Kassa.........

Artikel?/?Vara Kassa
Eindelijk een inzicht.........na druk door Kassa en het zal niet meer voorkomen,
maar wél pas vanaf vanaf 2014!!

Afspeelpagina?/?Vara Kassa
De kracht van publiciteit.......
en de zwakte van een Verbond!

Verzekeraarsbedrog met Roy-data systeem (2) - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Anton Rietveld]
"Moet je ook nog op je woorden letten.....als je van bedrog spreekt...."
Telegraaf

Verzekeraarsbedrog met Roy-Data (3) - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Anton Rietveld]
Twee reacties op het artikel......in de Telegraaf

Rob.Espierre (gast)

Verzekeraars en tussenpersonen is gelijk aan bedrog. Ik kan het weten want heb gewerkt in deze nepbranche en alles gezien en meegemaakt. Heb gisteren besloten er defintief mee te stoppen en al mijn WFT certificaten en opleidingsmappen bij het oud papier te gooien. Er kan niet genoeg bericht worden over misstanden en oplichtingspraktijken in deze schijnwereld van pratende pakken met hun "mooie" verhalen.

verzekeringsklachten. Anton Rietveld

als u vindt dat er niet genoeg misstanden aan de kaak kunnen worden gesteld en alles hebt meegemaakt, dan zouden wij graag met u in contact komen. Wij kunnen met uw informatie kwesties aankaarten via kanalen die voor de doorsnee burger niet bekend zijn. U bewijst anderen een dienst als u uw informatie met ons wil delen. Stuurt u svp een bericht via onze site, die informatie wordt gegarandeerd strikt vertrouwelijk behandeld. Niets wordt zonder uw toestemming naar buiten gebracht. Wij danken u bijvoorbaat!

Dat is dan tevens een tip voor andere lezers..........
verzekeringsklachten.nl
Aantal schadevrije jaren klopt nu ineens wèl weer...........
Einde van deze Topic, maar er zijn nog wel de "slachtoffers"!

Verzekeraars: Nieuwe regels voor schadevrije jaren
Hallo Hansje,

Ik heb je laatste reactie verwijderd. Onderling.nl is bedoeld om te discussiëren. Het plaatsen van een link nodigt niet uit tot interactie

Hallo Hansje,

Ik heb je laatste reactie verwijderd. Onderling.nl is bedoeld om te discussiëren. Het plaatsen van een link nodigt niet uit tot interactie

O.K., dan discussiëren we .........

Er is alweer "gedoe" met het aantal schadevrije jaren! Nu blijkt weer, dat het aantal schadevrije jaren door de verzekeraar op NUL gezet wordt, wanneer je één jaar geen autoverzekering hebt lopen......!

Hoe interactief is Onderling....... Schadevrije jaren gewoon ingepikt!

Is dat bij FBTO óók zo?
Reputatie 1
Hierop weet ik het antwoord!

Het is tegenwoordig zo geregeld dat, als een verzekeraar is aangesloten bij de NVVA, de schadevrije jaren 3 jaar geldig blijven. Het kan zo zijn dat een kleinere verzekeraar andere regels toepast. Maar in Nederland zijn alle grotere maatschappijen aangesloten bij de NVVA. FBTO dus ook.

Reageer