3D-printen bij Pechhulp

• 24 maart 2014
  • 4 reacties
  • 808 Bekeken

In de toekomst gaan we steeds meer gebruik maken van 3D-printen. Zo zouden onderdelen van de auto onderweg gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld: je autospiegel gaat op een parkeerterrein kapot. De pechhulp kan op locatie een nieuwe spiegel voor je printen en op je auto monteren.

Zou dit meeverzekerd moeten worden? Zou jij bereid zijn daar extra premie voor te betalen?

4 reacties

Mij ontgaat hier totaal de logica in de gestelde vraag........

Enerzijds wordt alles goedkoper door het 3D-printen, want gewenste producten staan direct ter beschikking, hoeven niet meer vooraf geproduceerd en/of ergens in een magazijn opgeslagen te worden, zelfs helemaal niet meer getransporrteerd te worden en...........anderzijds zou juist dáárom zou de verzekeringspremie omhoog gaan?

Leg het me nog eens linksom uit? Want rechtsom redeneer ik zo, dat ik een artikelnummer of printcode krijg en daarmee bij voorbeeld een autospiegel om de hoek laat drukken (bij de HEMA al mogelijk) of zelf thuis fabriceer en monteer...........

Mijn stelling is dus, door 3D-printen kan de verzekeringspremie fors omlaag. Eigenlijk zoiets als een gebruikt onderdeel via een autoverschrottingsbedrijf, na een snortoer over een schrotplaats, inkopen. De verzekeraar spreek je dan helemaal niet eens aan om te claimen. Toch?

http://sync.nl/3d-printer-kan-alles-maken-van-auto-onderdeel-tot-nieuwe-knie/
Hoi Hansje,

Ik snap je opmerking. In het topic wordt aangegeven dat de pechhulp in dit geval de nieuwe spiegel voor je print en monteert. De pechhulp verzorgt dus de onderdelen voor je.
In de huidige pechhulp verzekering is het zo geregeld dat onderdelen niet verzekerd zijn maar voor rekening van de klant komen.
Hoi Hansje,

Ik snap je opmerking. In het topic wordt aangegeven dat de pechhulp in dit geval de nieuwe spiegel voor je print en monteert. De pechhulp verzorgt dus de onderdelen voor je.
In de huidige pechhulp verzekering is het zo geregeld dat onderdelen niet verzekerd zijn maar voor rekening van de klant komen.

Sorry, dan heb ik het nu pas begrepen. Ik rijd al veerrtig jaar (met goed onderhouden auto's) beroepsmatig vele kilometers en heb slechts éénmaal pechhulp nodig gehad van de ADAC die me (gratis) verder geholpen heeft  zonder enige verplichting (maar wel een aanbeveling)  om pechhulplid te worden!

Dus ben ik hier op deze topic eerder een leek! ....en dat blijft ook zo!!
Badge
Set now clock window in your system by the help of some trick set alarm clock windows 10 and that tips available for us here in this site.

Reageer